Swimming time! - Reisverslag uit Exmouth, Australië van marianne - WaarBenJij.nu Swimming time! - Reisverslag uit Exmouth, Australië van marianne - WaarBenJij.nu

Swimming time!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg marianne

03 Mei 2011 | Australië, Exmouth

Zo naar een aantal dagen langs de kustlijn te hebben gereden was het eindelijk tijd om te gaan zwemmen!!
Het weer is hier rond de 30 graden dus na ons busje te zijn uitgezweet was het bikini aan en het water in.

Eerste kennismaking met de zee was tot aan de knieetjes om de dolfijnen van monkey mia te begroeten. Daar sta je dan, om half 8 in de ochtend, met weet ik hoeveel andere toeristen op een rijtje in het water (tot je knieen) en dan komen de dolfijnen geheel vrijwillig langs gezwommen. Het waren er ongeveer een stuk of negen en erg grappig om te zien. Daarna krijgen de dolfijnen een visje als beloning en de toeristen een leuke/mooie foto. (Een keer raden wat ik heb gedaan ;) inderdaad een foto gemaakt :D )
Hierna zijn we van monkey mia verder naar het noorden gereden naar coral bay. Hier zijn we gaan snorkelen! Je loopt met je spulletjes langs de kustlijn daarna stap je in de wondere wereld van een real life aquarium en je word zo met de stroming weer naar je begintpunt gebracht!

De ochtend daarna was het eindelijk de dag waar ik naar uitgekeken heb! Van coral bay zijn we naar exmouth gereden voor...ta ta dadaaa Whaleshark diving! Of te wel; snorkelen met de grootste HAAI ter wereld ( je leest het goed een HAAI!)
Met een bootje ben je aan het ronddobberen en dan uiteindelijk begint je spotter te schreeuwen whaleshark waleshark!
Allemaal op een rijtje zitten om de boot uit te glijden hoofdje onder water en dan.....WAAAAAAAAA de haai komt recht op me af!!!
En volgens de instructie van 5 minuten geleden was het toch echt de bedoeling om naast dat beest te gaan zwemmen inplaats van ervoor!
Dus je probeert uit de weg te gaan. wat besluit mevrouw de haai....om ook om te draaien. Dus ikke nog harder zwemmen en de haai ook :P
Het was dus duidelijk een gevalletje van gigantische hartkloppingen ;) Gelukkig eet deze haai geen snorkelaars maar plankton :P En volgens onze spotter was het uitzonderlijk dat de whaleshark interesse in je toont en rondjes met je gaat zwemmen. We hadden volgens haar super veel geluk om dit beest van zo dichtbij te kunnen bewonderen! Normaal schijnt hij gewoon door te zwemmen en moet je een spurt maken om hem bij te houden of de andere optie is dat hij de diepte in duikt en je hem niet meer ziet. Dus uiteindelijk hebben we zo'n 20 minuten met de haai gezwommen en dit was zeer magisch om te zien. Dit is weer zo'n herinnering die voor altijd op m'n netvlies staat gebrand!

Na de whaleshark was het tijd om te gaan snorkelen in het nigaloo reef. Zeer rijk aan vissen en koraal. Super mooi om hier in rond te snorkelen! En prachtig om te zien dat er zoveel leven onder water is waar je geen benul van hebt als je naast de kant over de zee staat te tuuren voor de zonsondergang. Vanaf de boot nog een schildpad gezien en na een lunch genuttigd te hebben tevreden en voldaan weer terug aan land gegaan.

Nu gaan we weer terug het binnenland in. Dus de bikini weer in de rugzak. Ondertussen nog niet veel bijgekleurd maar dat ben ik wel gewend. De mensen hier alleen niet dus ik ben al eenmaal benaderd of ik een Engelse was onder het mom "je ziet zo wit!" Nha en bedankt zullen we dan maar zeggen :P

Tot het volgende verhaal

• 03 Mei 2011 - 11:51

Janneke:

goh... ben toch wel een tikkeltje jaloers... wat een geweldige reis ben je toch aan het maken!!enjoy it!!

• 03 Mei 2011 - 18:21

Lenita:

Lijkt mij wel een gave ervaring om met een haai te zwemmen.
    Fijn om te weten wat de voorkeur m.b.t. het eten is, dit zwemt wel wat ontspannender zo.
    Weer bedankt voor je reisverslag en
    enjoy it!!
    Oh ja, niet met vreemde mannen praten hé?!

• 03 Mei 2011 - 18:37

Marian:

ohhhhh....hoe gaaf om jou verhalen te lezen!! zo te zien heb je het super naar je zin, geniet ervan hè!!

• 03 Mei 2011 - 18:59

Esther:

Gaaaaaaaaaaaf zeg!!!!!!!!!!! Zwemmen met dolfijnen en een grote haai. Stoer! Wat een leuke verhalen allemaal. Ben wel jaloers hoor!! Geniet ervan. Doe voorzichtig en vooral veel genieten. Enne...heb je al een outback Jack gezien????