het einde van de west kust - Reisverslag uit Sydney, Australië van marianne - WaarBenJij.nu het einde van de west kust - Reisverslag uit Sydney, Australië van marianne - WaarBenJij.nu

het einde van de west kust

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg marianne

07 Mei 2011 | Australië, Sydney

Zo de westkust route zit erop. Dit betekent ook tevens dat Wendy me vandaag heeft verlaten en ik terug naar Sydney ben gevlogen. Maar ondertussen hebben we nog wel een aantal dingen ondernomen!

Na mijn kei stoer avontuur met de whaleshark was het tijd om verder te reizen naar Karijini national park. Dit park bestaat uit kloven waarin vaak water en watervallen zijn ontstaan. Wij hebben door een zo’n kloof een wandel/klimtocht gehouden om vervolgens lekker onderaan de kloof een verkoelende duik te nemen in de waterpool. Het is er ontzettend mooi en de omgeving is super mooi en rustgevend. We hebben na onze trektocht naar beneden lekker genoten van het serene gevoel en het zonnetje om vervolgens daarna de klim weer naar boven te maken en terug naar de camping.
De volgende twee dagen zijn we van het park via de great northern highway terug naar Perth gereden. Hier hebben we vaak roadkill op de weg zien liggen in de vorm van dode skippy’s :D daarnaast veel koeien, schapen en zelfs een geit naast de weg zien grazen! De roadtrains waren niet te tellen en het uitzonderlijk verkeer is hier dus ook echt uitzonderlijk want ze vervoeren hier zo ongeveer complete huizen per vrachtwagen!

Na afscheid genomen te hebben van onze camper hadden we nog een dag te besteden in Perth en omdat we zoveel dode skippy’s hebben gezien was het misschien wel een leuk idee om ook eens levende te zien. Dus we zijn in de ochtend naar het wildlife centre in Perth gegaan. Hier veel verschillende Australische dieren gezien waaronder de wombat, slang, possum, walibi, koala, verschillende soorten vogels, de emoe en natuurlijk de kangaroe!!
Je mocht tussen de kangaroes lopen en die beesten komen dus echt naar je toe :D Ik zat op een bankje en er komt er eentje me bewonderen, zijn pootje op mijn knie en zijn neus naar mijn gezicht. Echt grappige beesten! Daarna was het de beurt aan de koala’s die beesten slapen dus alleen maar :P. We hadden wel het geluk dat we de enige waren die vroeg in het park waren. We hebben dus alle aandacht van een parkranger gekregen die ons van alles vertelde over dit beest en ik mocht hem zelfs aanraken. Een zachte vacht dat die beesten hebben! We mochten dus ook nog even in een ander hok met koala’s gaan kijken want die zaten namelijk beter in de boom om ze te fotograferen. Super vriendelijk van die man natuurlijk want dat had hij namelijk niet hoeven te doen. Als afsluiter naar een meet en Greet geweest van verschillende dieren. Hier kwam ik oog in oog terecht met een slang :D…heb ik de buik van een wombat mogen aaien, daarna de possum nog even aan zijn staart getrokken en nadat een ranger een dode kuiken naast mijn gezicht wil houden voor een goede foto van een uil vind ik het wel weer welletjes geweest. (er zijn natuurlijk grenzen en die trek ik bij dode kuikentjes bungelend voor mijn gezicht ;)) Nog heel even terug geweest naar de kangaroes want wat zijn ze toch schattig en dan is het shopping time :D want Wendy moet natuurlijk wel met de nodige souvenirs naar huis!Ik heb genoeg leuke dingen gezien dus ik vrees dat de kans er weer dik in zit dat er een pakketje naar huis gestuurd word :D maar dat is een zorg voor later!

Deel 1 van Australië zit er al op en vanaf nu ben ik alleen en word morgen de reis richting Cairns ingezet. Zoals gewoonlijk houd ik jullie op de hoogte en jullie bedankt voor de reacties :D erg grappig om ze te lezen :P

  • 07 Mei 2011 - 14:08

    Esther:

    Leuke verhalen! Leuk ze iedere keer te lezen. Ben wel jaloers, je maakt het toch maar allemaal mee. Die Wombat is echt grappig!!

  • 07 Mei 2011 - 15:11

    Uncle:

    hoi Janneke dus nu ben je Remy
    maar ik verwacht dat je je toch wel zal vermaken , leuke berichten en foto's
    op naar de volgende verhalen
    en denk er aan doe niks wat ik ook niet zou doen

  • 07 Mei 2011 - 18:35

    Ingrid:

    Hoihoi

    Je hebt al behoorlijk wat gezien zeg!! Geniet van Cairns. Leuke foto's.
    Hier lekker weertje dus ook best genieten in eigen land.

    Groetjes Ingrid

  • 09 Mei 2011 - 19:04

    Wendy:

    hey, ff een reactie van je ex-reismaatje. Die laatste dag in Perht was echt een super afsluiter van een geweldige vakantie. De souveniers zijn hier trouwens in de smaak gevallen en en ook de BBQ saus heeft de reis goed overleefd ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Wereldticket

Recente Reisverslagen:

27 Augustus 2011

Wat vliegt de tijd

19 Augustus 2011

let's hear it for new york

14 Augustus 2011

Weer een hoofdstuk afgesloten

07 Augustus 2011

Een kleine depressie :S

30 Juli 2011

Tijd om weer de toerist uit te hangen :P
marianne

Actief sinds 29 Aug. 2009
Verslag gelezen: 76
Totaal aantal bezoekers 19925

Voorgaande reizen:

15 November 2014 - 14 December 2014

Indonesië

17 April 2011 - 29 Augustus 2011

Wereldticket

13 Oktober 2009 - 01 December 2009

Mijn droom reis

Landen bezocht: