Het is wérm onder m’n érm ;) - Reisverslag uit Singburi, Thailand van marianne - WaarBenJij.nu Het is wérm onder m’n érm ;) - Reisverslag uit Singburi, Thailand van marianne - WaarBenJij.nu

Het is wérm onder m’n érm ;)

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg marianne

03 Juli 2011 | Thailand, Singburi

Poeh poeh….het is hier heet!! Maar ik heb gehoord dat het bij jullie ook lekker tropisch warm is dus ik hoef niet uit te leggen hoe vaak je onder de douche wil gaan staan of hoe leeg de deo bus aan het einde van de week is…ik wil namelijk ieder uur onder de douche (ook al is het met koud water!) en mijn deo bus is behoorlijk leeg na een week! Met andere woorden welkom in het warme Thailand :D

Goed ik ben vorige week vrijdag aangekomen in Bangkok van daaruit meteen met een busje naar een hotel gebracht waar ik wat ontwenning verschijnselen van Australië heb ervaart. Ten eerste werd mijn backpack naar mijn kamer gebracht dus ik hoefde een keer dat loeizwaar ding niet te sjouwen :D Ten tweede er stond een kingsize bed in de kamer ipv van 4 t/m 8 stapelbedden :P en als laatste….ik kon niet slapen want ik lag sinds lange tijd alleen op een kamer…dus dat betekent geen gesnurk, geen adem of geritsel van een ander en dat is toch een partij vreemd! Ben blij dat ik daarna weer een kamergenoot heb gekregen :D Ze heeft me de eerste avond wel de stuipen op het lijf gejaagd maar dat mag de pret niet drukken :P Mijn coördinator had namelijk gezegd dat iedereen op zondagavond naar huis zou komen. Dus toen ik op zaterdagavond lekker lag te slapen en de deur open hoor gaan en ik een donkere gedaante door de kamer zie sluipen is dat niet de beste manier voor een eerste introductie :P Ik schreeuwen en zij schreeuwen :P uiteindelijk het licht aangedaan en er hard om kunnen lachen :D
Maar goed de volgende ochtend met de trein,taxi en bus uiteindelijk aangekomen bij the greenway huis in Singburi. Het is hier erg rustig en ik zit weg van de bewoonde wereld maar gelukkig hebben we internet :D Mijn kamer bestaat uit twee stapelbedden en ik heb tot nu toe één kamergenoot. Voor de rest ga ik weer terug naar mijn eerste reis. Ik heb namelijk weer een koude douche a la Suriname en ook de was moet weer in een bak met koud water en met de hand gedaan worden. Brings back old memories zullen we maar zeggen :D
Mijn plannen zijn na de eerste twee dagen al meteen veranderd dus begint al goed. Ik heb namelijk de optie gekregen om een week in de bush te gaan werken met olifanten en deze kans heb ik met beide handen aangepakt. Ik verstrek dus as maandag naar olifantenkamp voor de gehele week (ik ben dus ook komende week de gehele week niet te bereiken).

Maar goed de eerste week is de introductie week en dat betekent een introductie van de omgeving,de cultuur en de Thaise mensen. Dus heel kort samengevat ben ik naar een behoorlijk aantal tempels geweest, de bar tegenover het huis is gevonden (en goedgekeurd…wat een cocktails wat een cocktails :D), heb de rijstvelden gezien, een aantal dansshows zijn opgevoerd en als laatste heb ik op Thaise trommels mogen hengsten….met andere woorden genoeg gedaan en gezien!

In de verschillende tempels heeft onze gids Olivier ons uitgelegd hoe je respect aan de Boeddha brengt. Ik heb deze week dus een aantal keren op mijn knietjes biddend voor een Boeddha beeld gezeten om vervolgens wat wierook aan te steken, bloemen neer te leggen en een poging tot goudpapier op een Boeddha te plakken. Erg interessant om een paar keer te doen maar het einde blijft nog altijd het leukste dan mag je namelijk op de grote gong slaan, of de bel luiden :D En om een of andere reden heb ik zin om herrie te maken in een serene tempel ;) Noem het maar baldadigheid ;)
Over baldadigheid gesproken…ik heb een introductieles thaiboksen gehad. Op zaterdagochtend was ik zo gek om ’s ochtends om half 7 op de fiets te stappen onderweg naar de les. Daar aangekomen kregen we een broekje en onze handbandages om en ik voelde me al helemaal de nieuwe Rocky! (Ik weet dat Rocky alleen boksen deed maar het gaat om het idee ;) ) Maar ik ben dus een natuur talent!! Ik heb mijn roeping gevonden ;) ik heb een super les gehad met het leren van trappen, slaan en te sparren! Mijn leraar was zeer tevreden en ik mocht mezelf zelfs de beste van de klas noemen… misschien heb ik toch ergens meer opgekropte frustratie/agressie zitten waar ik me niet bewust van ben ;) Ik ga nu na mijn olifantenweek me inschrijven voor een week Thaiboksen. Dat betekent iedere morgen voordat ik vertrek naar het weeshuis dat ik een les krijg. Als de eerste week goed bevalt dan word er ook nog een tweede week erachteraan geplakt en dan kom ik terug als one mean fighting machine ;)

Als laatste heb ik mijn experimentele week afgesloten met een bezoek naar de avondmarkt en een originele Thaise massage. De markt was echt geweldig!! Geen één toerist te zien behalve ik en drie andere meiden. Dus je kan zeggen dat ik de Thaise cultuur goed heb kunnen opsnuiven…heerlijk!! De markt stond vol met kraampjes voor kleren, slippers, tassen maar ook met eten. (heel veel eten) en het ene ruikt nog beter als de andere! Fried ice cream is echt een aanrader! Dit is ijs in de frietpan gegooid. Dus je hebt een heerlijk krokant warm laagje over je ijs. De Thaise massage is iets anders. Ik weet niet of ik het fijn vond of gewoon pijnlijk dus houd het maar op allebei :D Mijn lichaam is in een aantal poses geduwd waarvan ik niet wist dat ik dat kon :P

Het is hier trouwens erg grappig om te zien dat ik foto’s van de omgeving en mensen aan het maken ben maar andersom zijn zij ook foto’s van mij aan het maken :P We zijn erg in trek en we worden af en toe behandeld of dat we een celebrity zijn. Verder zijn de mensen erg vriendelijk maar de Engelse taal is zeer slecht dus het is weer terug naar de hand en voeten techniek. Erg grappig maar soms ook erg frustrerend als je bijvoorbeeld insectenspray in de supermarkt aan het zoeken bent!.
Dit is het voor deze week…ik zal weer een nieuw verhaal plaatsten wanneer ik terug ben van de olifanten. Dan ben ik weer in de wat meer bewoonde wereld zodat de mensen het woord internet weer snappen ;)

  • 03 Juli 2011 - 08:35

    Esther:

    Wat gaaf allemaal weer!! En een week bij de olifanten....zie nu al uit naar je volgende reisverslag. Geniet ervan!

  • 03 Juli 2011 - 09:38

    Uncle:

    hoi janneke
    het begin in thailand is gemaakt, en is goed zoals ik begrijp,maar het einde van Thailand zullen we Vieren ,veel plezier bij de olifanten en tot zo

  • 03 Juli 2011 - 20:05

    Ingrid:

    hoihoi

    Je hebt het geloof ik nog steeds erg naar je zin heeeeeeeeeeeeel ver weg!
    Geniet ze nog een paar maandjes!!!
    Inmiddels ben ik een getrouwd vrouw....
    Superdag gehad 1 juli, vertel ik je nog wel een keer als je terug bent.

    Tot horens maar weer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Singburi

Wereldticket

Recente Reisverslagen:

27 Augustus 2011

Wat vliegt de tijd

19 Augustus 2011

let's hear it for new york

14 Augustus 2011

Weer een hoofdstuk afgesloten

07 Augustus 2011

Een kleine depressie :S

30 Juli 2011

Tijd om weer de toerist uit te hangen :P
marianne

Actief sinds 29 Aug. 2009
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 19924

Voorgaande reizen:

15 November 2014 - 14 December 2014

Indonesië

17 April 2011 - 29 Augustus 2011

Wereldticket

13 Oktober 2009 - 01 December 2009

Mijn droom reis

Landen bezocht: