De volgende fase van Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van marianne - WaarBenJij.nu De volgende fase van Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van marianne - WaarBenJij.nu

De volgende fase van Thailand

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg marianne

24 Juli 2011 | Thailand, Bangkok

Zo mijn laatste week vrijwilligerswerk zit erop en mijn tweede week thaiboks bootcamp is ook overleeft! Het vrijwilligerswerk is zonder horde en stoten afgesloten. Ik heb mijn schilder werk af kunnen maken en afscheid kunnen nemen met mijn Engelse lessen aan de kleine hummeltjes.
Ook deze week heb ik gebruik moeten maken van mijn crea bea talent :P Ik had namelijk een zelf gemaakte memory ABC en getallen spel bekokstooft. De kindjes vonden het leuk en hebben alle vier super goed meegedaan. Ik weet niet of ik ze veel heb kunnen bijleren in de afgelopen twee weken omdat het niveau tussen de kinderen ontzettend verschillend is. Ik heb in iedere geval mijn best gedaan en mijn energie erin gestoken om ze wat te leren en dat is denk ik het enigste en het beste wat je als vrijwilliger kan doen. Mijn verf kwaliteiten zijn er ook op vooruit gegaan en ik ben ondertussen een echte Picasso met het overschilderen van Thaise letters….ik heb alleen geen idee wat ik nu werkelijk heb geschreven :D

Mijn tweede week thaiboksen is ook overleeft en het afscheid van mijn Thaise familie was zeer grappig! De maandag ben ik begonnen met twee andere vrijwilligers maar die zijn alle twee afgehaakt na de eerste dag :P De ene had een verdraaide knie en kon nog maar amper lopen en de andere die had volgens mij gewoon geen zin meer om te gaan dus ik ben als enigste die hard doorgegaan! Ik heb ondertussen wel twee paar benen waar je bang van word…niet dat ze zo gespierd zijn maar omdat ze vol staan met gigantische grote blauwe plekken…tot hilariteit van mijn leraar! Hij is er in iedere geval niet minder hard door gaan schoppen ;)…ik mijn portie schoppen,knieën en stoten gewoon weer gehad voor deze week. Na een tal van foto’s (de thaise mensen zijn echt dol op hun camera!) op de laatste vrijdag heb ik met pijn in mijn hart afscheid moeten nemen van m’n Thaise familie. Ik was zeker niet een van de jongens (ben natuurlijk nog altijd een meid :P) maar ze hebben me de afgelopen twee weken een heel welkom en warm gevoel gegeven! Ik was nooit te veel, ze namen altijd de moeite om me iets uit te leggen en ze hebben in iedere geval genoeg lol om me gehad :D Ik denk dat ik dit het meeste ga missen van mijn tijd in Singburi.

Aangezien ik al weereen aardig tijdje op weg ben vond ik het wel tijd om te genieten van wat luxe en waar kan je dat nu beter doen dan in een “goedkoop” land. Dan is luxe namelijk nog betaalbaar :P Dus ik gezocht op internet en uiteindelijk uitgekomen bij het Chatrium hotel te Bangkok. Dit is een 5 sterren hotel dus ik drie nachten geboekt. Het is natuurlijk ook een soort van vakantie dus ik vond wel dat ik dit verdiend had. Als ik aankom per taxi worden m’n tassen al meteen uit de auto gehaald en meegenomen. Bij de incheckbalie worden alle papieren van mij overgenomen en of ik wilde gaan zitten als zij alles uitzoeken. Ik zit daar nog geen 5 minuten of ik word opgehaald door het vrouwtje van de receptie “ik zal uw suite laten zien.” Ik denk suite…ik heb helemaal geen suite geboekt :S Dus wij de lift in en ondertussen vertelt ze dus dat ik een upgrade heb gekregen want het andere zat zo vol dus dit is rustiger. Ze doet de deur open en ik val bijna steil achterover! Een luxe!! Ongelofelijk!...Ik heb een zit ruimte met keuken en balkon, gevolgd door een badkamer met badkuip en een enorme douche, en dan achter deurtje numero drie is mijn slaapkamer met een behoorlijk kingsize bed! De vrouw laat mij nog steeds verbluft achter in mijn kamer en dan gebeurd het onverwachte van alles….ik hoor een deurbel!! Mijn suite heeft gewoon een DEURBEL!!! Hoe vet :P…de poetser komt even verse appels en bloemen brengen en de man met mijn tassen staat er ook meteen bij. Ik heb de rest van de dagen rondgebracht met door mijn kamer te rennen en op mijn bed te springen :P Ik heb me even kunnen gedragen als prinses op de erwt. Helaas is vanavond alweer mijn laatste avond…maar dit is zeker een hotel om niet meer te vergeten :D De beste ever!

De rest van het weekeinde heb ik nog met twee andere vrijwilligers afgesproken in Bangkok om naar de grootste weekend markt van Bangkok te gaan. Vervolgens hebben we nog een aantal drankjes gedaan in de gezelligste straat van Bangkok Khoa san road. Een heerlijk weekeinde en een perfect einde van dit gedeelte van het project. Met de afsluiting van dit project is er weer een nieuwe fase van mijn reis aangebroken namelijk het rond trekken door Thailand! De luijtjes komen maandag aan en we vertrekken woensdag naar onze volgende bestemming. Ik ben benieuwd wat zij van Thailand gaan vinden maar zoals gewoonlijk zal ik Jullie daarvan op de hoogte houden.

  • 24 Juli 2011 - 06:41

    Wendy:

    Dat is zelfs groter dan waar ik nu woon. Lijkt wel een compleet appartement. Veel plezier tijdens jullie rondreis en ik ben benieuwd naar het volgende verslag. Groetjes vanuit een regenachtig Nederland.

  • 24 Juli 2011 - 08:08

    Esther:

    Effe lekker welverdiende luxe voor M'janneke. Arme beentjes vol met blauwe plekken, wat een bikkel!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Wereldticket

Recente Reisverslagen:

27 Augustus 2011

Wat vliegt de tijd

19 Augustus 2011

let's hear it for new york

14 Augustus 2011

Weer een hoofdstuk afgesloten

07 Augustus 2011

Een kleine depressie :S

30 Juli 2011

Tijd om weer de toerist uit te hangen :P
marianne

Actief sinds 29 Aug. 2009
Verslag gelezen: 86
Totaal aantal bezoekers 19946

Voorgaande reizen:

15 November 2014 - 14 December 2014

Indonesië

17 April 2011 - 29 Augustus 2011

Wereldticket

13 Oktober 2009 - 01 December 2009

Mijn droom reis

Landen bezocht: