Een kleine depressie :S - Reisverslag uit Mae Sot, Thailand van marianne - WaarBenJij.nu Een kleine depressie :S - Reisverslag uit Mae Sot, Thailand van marianne - WaarBenJij.nu

Een kleine depressie :S

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg marianne

07 Augustus 2011 | Thailand, Mae Sot

Hehe eindelijk is er internet en de tijd om een nieuw verhaal met jullie te delen :D Je kan dus wel zeggen dat we druk in de weer zijn geweest! Ondanks de regen :S Ik weet dat mijn familieleden in het begin van de regenperiode van Thailand zijn gekomen maar dat we dan na een week goed weer in een depressie terechtkomen had natuurlijk niemand kunnen voorspellen! De laatste dagen zijn gevuld met regen…heel veel regen!! En als we door Thailand heen rijden zien we ook wat regen allemaal kan aanrichten. Wegen zijn half weg, rijstvelden liggen helemaal onder water, de rivier treed buiten zijn oevers, bomen liggen verspreid over de weg maar het ergste is nog wel dat we ook een compleet huis hebben gezien dat verwoest is doordat de grond door de regen is weggeschoven.

Maar goed dat mag de pret niet drukken en het programma gaat gewoon door :D Dus…we zijn ondertussen naar vele verschillende plaatsten geweest waaronder Chang Rai en Chang Mai. We hebben ontzettend veel dingen gezien maar het meest indrukwekkendste is toch wel het bezoek aan een witte tempel! Hier dacht ik dat ik alle tempels wel zo’n beetje had gezien maar deze tempel is dus echt een uitzondering! Om te beginnen is hij helemaal wit :P en de buitenkant is voorzien van elk klein detail en dan heb ik het nog niet eens over de binnenkant! Binnen in de tempel is er een muurschildering met ieder oog voor detail! Ik heb daar zeker een kwartier staan kijken en nog steeds vielen er nieuwe dingen op. Echt super mooi gemaakt en nog steeds in ontwikkeling. Het kan dus alleen nog maar mooier worden. (mooie reden/excuus om terug naar Thailand te gaan zou ik zeggen ;) Helaas mochten er geen foto’s gemaakt worden van de binnenkant maar ik heb wel een kaart met een stuk tekening kunnen bemachtigen.

Onderweg zijn we ook nog even gestopt bij een ananasboer en kunnen we iedere dag de rijstvelden bewonderen. De rijstvelden zijn hier in overvloed maar zeer mooi om te zien. Zij geven charme aan het land en om één of andere reden stralen ze iets rustgevends uit. Ik kan er in iedere geval geen genoeg van krijgen om uit mijn raampje te kijken naar deze groene vlaktes.

Ook zijn we naar de longneck Karen geweest. Dit is een stam die origineel uit Birma komt en zij staan bekend om het dragen van koperen ringen om de nek. De ringen worden gedragen vanuit het verleden. Zij geloven erin dat iedere vrouw ringen om de nek moest dragen omdat de tijgers altijd de mensen in de nek beten en hierdoor de vrouwen dus kwamen te overlijden. Tegenwoordig zijn er geen tijgers meer in het bos maar de ringen worden nog altijd gedragen. Ik mocht natuurlijk ook een klein aantal ringen proberen en ik kan je zeggen…dat is zwaar! En het zit nog eens zwaar irritant, ik kan jullie dus vertellen dat ik blij ben dat wij dit ritueel in Nederland mooi niet kennen!

We lachen wat af hier in Thailand dus je kan zeggen dat we ons hier wel vermaken. Helaas gaat de laatste week in :S en daarbij dalen we af terug naar Bangkok om daarna even lekker te relaxen aan het strand. Het enige waar we nu op hopen is wat meer zon!

  • 07 Augustus 2011 - 18:29

    Ingrid:

    weer is daar dus niet veel anders dan hier!! Hopelijk krijgen jullie wat meer zon en wij ook !!!!

  • 07 Augustus 2011 - 21:33

    Janneke:

    hej marianne,

    geniet nog heel even van je onvergetelijke reis! hopelijk met nog in je laatste weekje een beetje zonneschijn.
    We zullen je leuk geschreven verhalen wel missen hoor!
    veel groetjes van Janneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Mae Sot

Wereldticket

Recente Reisverslagen:

27 Augustus 2011

Wat vliegt de tijd

19 Augustus 2011

let's hear it for new york

14 Augustus 2011

Weer een hoofdstuk afgesloten

07 Augustus 2011

Een kleine depressie :S

30 Juli 2011

Tijd om weer de toerist uit te hangen :P
marianne

Actief sinds 29 Aug. 2009
Verslag gelezen: 104
Totaal aantal bezoekers 19942

Voorgaande reizen:

15 November 2014 - 14 December 2014

Indonesië

17 April 2011 - 29 Augustus 2011

Wereldticket

13 Oktober 2009 - 01 December 2009

Mijn droom reis

Landen bezocht: