Weer een hoofdstuk afgesloten - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van marianne - WaarBenJij.nu Weer een hoofdstuk afgesloten - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van marianne - WaarBenJij.nu

Weer een hoofdstuk afgesloten

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg marianne

14 Augustus 2011 | Thailand, Bangkok

Zo de laatste week Thailand zit erop! Maar we hebben natuurlijk niet stil gezeten en ik zal dan ook even mijn laatste week met jullie doornemen. Vanuit de Longneck Karen Tribe zijn we veder langs de grens van Birma terug naar het zuiden gereisd.
De regen heeft nog een aantal dagen aangehouden en het water is nog steeds gestegen. We zijn verschillende overstromingen tegengekomen maar het is grappig om te zien hoe de mensen hier daar op anticiperen. De rijstvelden zien eruit als één groot rivier dus in plaatst van rijst te plukken staan de mensen te vissen!

Onze laatste dagen van onze rondreis hebben we rond gesjokt in het Sri Satchanalai Historisch Park en het Historische Park van Sukhothai. Dit staat op de Werelderfgoedlijst van de UNESCO ofzoiets :p Maar ik moet zeggen ik vind de ruines zeker wat hebben! Ik dacht dat ik veel foto’s van olifanten had…nou die van ruines heb ik nu ook genoeg ;)
En hoe anders kunnen we deze reis afsluiten dan met een bezoek aan een tempel! Het mag misschien dan wel om een ruïne gaan ik vind een tempel is een tempel :p Vanuit deze tempen hebben we ons gestationeerd aan het strand van Cha-am om nog lekker even bij te komen :D

Een grappig anekdote is dat we onderweg van Cha-am naar Bangkok twee regenbogen zien verschijnen. Op zich niets raars aan en zeker een mooi natuur verschijnselen. Maar de Thaise mensen vinden dit zo mooi om te zien dat de ene na de andere auto stil gaat staan langs de snelweg op de vluchtstrook om een foto te staan maken. En ja hoor onze taxichauffeur is daar eentje van! Hij is gestopt en wij hebben natuurlijk als een echte toerist foto’s staan maken

Het is vreemd om dit land te verlaten. En ik weet dat er nog een laatste hoofdstuk aankomt van mijn reis maar ik heb het gevoel dat ik nog niet klaar ben met het land. Ik wil nog zeker een aantal dingen zien dus ik denk toch dat ik een keer terug moet komen :P
Ik ga me klaar maken voor de reis naar NY want ik ga een aantal timezones doorkruisen :D Ik zou zeggen tegen de Amerikanen…wees gewaarschuwd! Zoals altijd houd ik jullie hiervan ook weer op de hoogte

• 17 Augustus 2011 - 09:51

Inge :

Super mooi die ruines, die heb ik gemist;) Echt gaaf joh. Zo zie je maar, een land valt niet zomaar even te ontdekken;) Heel veel plezier in NY en tot snel!