let's hear it for new york - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van marianne - WaarBenJij.nu let's hear it for new york - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van marianne - WaarBenJij.nu

let's hear it for new york

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg marianne

19 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

We zijn er!!! Na 2 ½ uur vertraging en een rotte vlucht met veel turbulentie ben ik gearriveerd in New York. De koffers zijn meteen gedumpt in het hotel en dan is het tijd om de stad te verkennen. Het is erg grappig om de vele herkenbare dingen te zien.

Allereerst zijn we naar het Empire state building geweest. Als we er dan toch zijn kunnen we ook maar meteen naar boven gaan. Dus op naar de 86ste verdieping! Het weer is geweldig dus het uitzicht is gigantisch! En de realisatie dat ik in New York ben komt dan ook eindelijk aan. Ik moet zeggen dat ik het allemaal wel een beetje groter verwacht had :P maar misschien komt het wat kleiner over omdat ik al in Auckland, Hongkong en Sydney ben geweest waar ze ook hoge gebouwen hebben. Maar dat mag de pret zeker niet drukken want het is hier nog steeds allemaal indrukwekkend. Neem nu bijvoorbeeld times square…want hier komt volgens mij iedere toerist uit de stad naartoe en druk dat het hierdoor is! Ik weet niet waar alle mensen vandaan komen maar het zijn er in iedere geval super veel!

Ook hebben we Central Park doorgestruind en wat is dit immens groot! Ik had al op de landkaart gezien dat het groot was. En als je de foto’s van NY ziet dan weet je ook wel dat het groot moet zijn maar als je er eenmaal loopt met zijn kleine paadjes dan kom je er pas werkelijk achter hoe groot het is :D We hebben de gehele middag in dit park rond lopen slenteren genietend van een fijn zonnetje om vervolgens met de paardenkoets terug gebracht te worden naar het begin punt.

Ik heb niet stil gezeten de afgelopen dagen zo zijn we ook nog naar madam Tussauds geweest en hier hebben we ons echt uitgeleefd :D We hebben het iron building gezien, hebben we een poging tot shoppen gedaan in macy’s, loehmans en bloomingdales maar helaas we hebben hier niets gevonden. Vanuit deze warenhuizen zijn we maar over gestapt naar 5th avenue en madison avenue maar ook hier was mijn bankrekening niet toereikend genoeg voor :P Maar toch leuk om er een keer voorbij te lopen. Ohw…de Amerikanen brengen hoge hakken tot een nieuw level! Ik dacht dat ik wat killer pumps thuis had staan maar de schoenen die ik hier zie staan dat slaat echt alles!

Er staat nog genoeg om het lijstje om te doen voor de komende dagen. Zo gaan we morgen naar de broadway musical the lion king (waar ik ontzettend veel zin in heb!!), moeten we het Vrijheidsbeeld nog goedendag gaan zeggen en natuurlijk moet er toch nog een poging voor shoppen gedaan worden….en dan is dit nog niet eens de helft van wat we nog moeten doen….kort samen gevat hebben we nog genoeg te doen en zeker genoeg te zien hier :D

Tot de volgende blog!

  • 19 Augustus 2011 - 11:26

    Esther:

    Geniet nog maar lekker van je reis. Ga je binnenkort wel zien. Kan ik alle verhalen "live" te horen krijgen. Ben benieuwd! Tot snel..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Wereldticket

Recente Reisverslagen:

27 Augustus 2011

Wat vliegt de tijd

19 Augustus 2011

let's hear it for new york

14 Augustus 2011

Weer een hoofdstuk afgesloten

07 Augustus 2011

Een kleine depressie :S

30 Juli 2011

Tijd om weer de toerist uit te hangen :P
marianne

Actief sinds 29 Aug. 2009
Verslag gelezen: 89
Totaal aantal bezoekers 19945

Voorgaande reizen:

15 November 2014 - 14 December 2014

Indonesië

17 April 2011 - 29 Augustus 2011

Wereldticket

13 Oktober 2009 - 01 December 2009

Mijn droom reis

Landen bezocht: