Tijd om weer de toerist uit te hangen :P - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van marianne - WaarBenJij.nu Tijd om weer de toerist uit te hangen :P - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van marianne - WaarBenJij.nu

Tijd om weer de toerist uit te hangen :P

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg marianne

30 Juli 2011 | Thailand, Ayutthaya

Zo het rondtrekken is weer begonnen! En het leven uit een rugzak is weer vanouds :p
Ondertussen zijn meneer Frans van Lieshout!! Zijn vrouw :p en mijn ouders gearriveerd in Thailand en zoals in Suriname worden ook hier de ogen uitgekeken. Ik heb ze de eerste dag meteen meegenomen naar hun eerste tempel. (Je kan er dan ook maar meteen mee beginnen…dan hebben ze de smaak alvast te pakken :P) en van daaruit zijn we naar (naar mijn mening) de gezelligste straat van Bangkok gegaan Khoa san road. Hier staan ook een aantal marktkraampjes en dat word meteen door de dames zeer gewaardeerd..en de eerste aankoop is dan ook al meteen een feit!

De volgende dag zijn we naar het koninklijk paleis geweest. Hebben we de rivier getrotseerd in een boot en is de tweede tempel bezichtiging ook na deze dag een feit! In de avond heb ik de vakantiegangers naar de avondmarkt gestuurd en ben ik zelf naar een thaibokswedstrijd gaan kijken. Ik ben namelijk vorige week door mijn thiaboks familie uitgenodigd om te komen kijken naar een gevecht van zoonlief in Bangkok. Deze uitnodiging kon ik natuurlijk niet laten schieten omdat ik A nog geen wedstrijd gezien heb ( de laatste poging is letterlijk en figuurlijk in het water gevallen :P) maar de belangrijkste reden is toch wel punt B omdat ik mijn 18 jarige maat wel eens te keer wil zien in een gevecht! Ik heb de eerste wedstrijd gezien en daarna werd ik door mijn coach backstage meegenomen waar ik de voorbereidingen van mijn maat mocht zien. Ik moest natuurlijk ook hier weer 110 foto’s maken (van vader) maar dit heb ik met liefde en plezier gedaan. Als het tijd is voor zijn gevecht word ik mooi vooraan bij de ring neergezet dus ik ben de gehele avond als een zekere VIP behandeld door m’n thaiboks familie :D Het is prachtig om te zien hoe deze mensen van hun sport houden en hoe ze erin opgaan. De jongen is in het gevecht nog angstaanjagender dan tijdens de trainingen maar dat maakte helaas geen verschil in de einduitslag hij heeft namelijk de wedstrijd verloren :S Helaas…maar dat mag de pret niet drukken dat ik iig helemaal onder de indruk ben van de sport, dat ik zeker 10 keer tijdens de wedstrijd heb gedacht “AUWWW pijnlijk!!”, dat ik nog wel een behoorlijk aantal lesjes kan gebruiken voordat ik zo goed ben ;) en dat ik het nu helemaal zeker weet dat ik het gewoon bij trainen houd en vooral niet zelf ga vechten.

Na deze avond zijn we de volgende dag vertrokken naar de floating market. Hier is aankoop nummer 2 al weer gedaan :p en vanuit hier zijn we verder gereisd naar de River Kwai en de dodenspoorlijn. Het gaat hier om een trainrails die is gelegd in Thailand tijdens de oorlog en dit heeft heel veel mensenlevens geëist, waaronder ook heel veel Nederlanders. We brengen hier een bezoek aan het museum, de begraafplaats en de brug. Om vervolgens door de reizen naar Katchanaburi (of zoiets :P) hier knarren we rond in het national park in een bootje om vervolgens uit te komen bij wat natuurlijk schoon van Thailand.
Om deze week af te sluiten zijn we naar Ayutthaya gegaan. Dit is een stad die bestaat uit allemaal ouder ruines. Zeer indrukwekkend om te zien en ook zeker mooi om te zien. De ruines zien er nog goed uit en zelfs nu stralen ze nog iets imposantst uit.

Zoals Jullie zien ben ik flink aan het rondtrekken in Thailand en ik moet zeggen tot nu toe bevalt het me nog prima en wat ik gezien heb is zeker de moeite waard. De komende week gaan we verder reizen naar het noorden van Thailand dus ik zou zeggen…houd de blog in de gaten voor wat meer verhalen :P Voor nu moet ik stoppen want het is tijd om me klaar te maken voor de nachtsafari!

  • 30 Juli 2011 - 10:54

    Esther:

    Gaaf weer allemaal hoor! Je maakt nog eens wat mee van de wereld. Het gaat jou vast nog tegenvallen als je terug je terug komt in het saaie Nederland. Dus zul je uiteindelijk daar ergens moeten gaan wonen...of in Nieuw Zeeland...of in Aussie. En ik zal dan natuurlijk wel op vakantie moeten komen....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ayutthaya

Wereldticket

Recente Reisverslagen:

27 Augustus 2011

Wat vliegt de tijd

19 Augustus 2011

let's hear it for new york

14 Augustus 2011

Weer een hoofdstuk afgesloten

07 Augustus 2011

Een kleine depressie :S

30 Juli 2011

Tijd om weer de toerist uit te hangen :P
marianne

Actief sinds 29 Aug. 2009
Verslag gelezen: 97
Totaal aantal bezoekers 19966

Voorgaande reizen:

15 November 2014 - 14 December 2014

Indonesië

17 April 2011 - 29 Augustus 2011

Wereldticket

13 Oktober 2009 - 01 December 2009

Mijn droom reis

Landen bezocht: