Het jetlag probleem - Reisverslag uit Chai Wan, Hong Kong van marianne - WaarBenJij.nu Het jetlag probleem - Reisverslag uit Chai Wan, Hong Kong van marianne - WaarBenJij.nu

Het jetlag probleem

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg marianne

19 April 2011 | Hong Kong, Chai Wan

Daar ist ie dan!!! Mijn allereerste verslag vanuit het buitenland.
Ondertussen zit ik al weer twee dagen in hongkong en ik ben hier goed de toerist aan het uithangen een japanner zou trots op me zijn zoveel foto's dat ik aan het maken ben ;)

Ik zal even bij het begin beginnen. Na een korte nacht voor mijn vertrek ben ik zondagmiddag begonnen aan de 11 durende vlucht. Na een dozijn aan films te hebben gekeken kon ik de slaap nog niet pakken. Voor dat ik het wist was het tijd om te gaan landen en hopla marianne staat om 7 uur 's ochtends op het vliegveld van HongKong. Mijn oogjes waren intussen zeer klein maar tja slapen dat kan nu eenmaal niet!
Om half 8 in de avond was ik helemaal opgebrand en na een lekkere maaltijd en een douche ging ik naar bedje toe! Met wendy afgesproken om de wekker om 8 uur te zetten omdat we in de ochtend naar de andere kant van het eiland wilde gaan. Ik lig lekker in bed te snurken ;) Gaat die klote wekker af. Ikke balen maar goed 8 uur is 8 uur. Ik spring uit bed ik ben leuk tegen Wendy aan het praten trek de gordijnen open met de gedachte om te kijken wat voor weer het vandaag is. Korte broek of geen korte broek?? Het gordijn is open en wat zie ik tot mijn verbazing! Het is nog donker :p waarop wendy heel droog zegt "ja marianne het is ook nog avond!"
Hahaha ik heb in mijn vermoeidheid de wekker niet om 8 uur 's ochtends gezet maar 8 uur 's avonds lang leven de jetlag! Maar 1 geluk had nog wel de gehele nacht voor me :P


Ik kijk hier mijn ogen uit en verbaas me over de meest domme dingen. Zoals het volgende;
De lift telt hier het aantal personen wat instapt en begint als een gek te piepen als er te veel mensen in staan. Hij vertrekt dan dus ook niet!
Iedereen loopt hier met minimaal 1 electronisch apparaat in zijn hand. zoals toen we de weg kwijt waren (het zal ook wel eens een keer niet zo zijn ;) ) We werden echter aangesproken door een vriendelijke jongen of hij kon helpen. Na uitgelegd te hebben waar we naartoe moesten wist hij het zelf ook niet. Maar geen nood meneer pakt zijn i padje erbij en heeft zo de route prima voor ons in kaart gebracht.
De Chinezen spreken hier verbazingwekkend slecht engels! Alles is in het chinees geschreven en gesproken en de engelse vertaling daarvan laat de wensen over.

Verder hebben we er twee tempel bezoeken opzitten en de stad al flink rondgesjokt! De chinezen zijn eigenlijk best vriendelijke en hulpvaardige wensen maar door de taalbarriere is de omgang soms erg moeilijk en soms behoorlijk bot!

Zoals jullie zien vermaak ik me wel...de foto's komen eraan! En tot het volgende verslag :D

Groetjes

  • 19 April 2011 - 17:09

    Uncle:

    Ha Janneke
    haha die jet lag
    dat het avond was in plaats van morgen had je zelf toch ook wel kunnen bedenken ,want hoe kun jij toch in godsnaam s'morgens al aardig tegen iemand zijn dat lijkt mij onmogelijk
    veel plezier en denk eraan doe niks wat ik ook niet zou doen

  • 19 April 2011 - 20:04

    Ingrid:

    We missen je nu al !! Vooral je humor haha, wel lezen ff je reisverslag en we kunnen weer heerlijk lachen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hong Kong, Chai Wan

Wereldticket

Recente Reisverslagen:

27 Augustus 2011

Wat vliegt de tijd

19 Augustus 2011

let's hear it for new york

14 Augustus 2011

Weer een hoofdstuk afgesloten

07 Augustus 2011

Een kleine depressie :S

30 Juli 2011

Tijd om weer de toerist uit te hangen :P
marianne

Actief sinds 29 Aug. 2009
Verslag gelezen: 77
Totaal aantal bezoekers 19964

Voorgaande reizen:

15 November 2014 - 14 December 2014

Indonesië

17 April 2011 - 29 Augustus 2011

Wereldticket

13 Oktober 2009 - 01 December 2009

Mijn droom reis

Landen bezocht: