tijd om de tas weer te pakken - Reisverslag uit Chai Wan, Hong Kong van marianne - WaarBenJij.nu tijd om de tas weer te pakken - Reisverslag uit Chai Wan, Hong Kong van marianne - WaarBenJij.nu

tijd om de tas weer te pakken

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg marianne

22 April 2011 | Hong Kong, Chai Wan

Mijn tijd in Hong Kong zit er al weer bijna op en het is daarom alweer tijd om de rugzak te gaan pakken.

Alle dingen die op het to do lijstje stonden zijn afgekruist dus ik kan met een gerust hart vertrekken. Hier een kort overzichtje wat ik nog heb gezien.

We zijn onder andere naar de lantau island geweest om hier de tempel met de big budha te bezoeken. Hier staat aan het einde van 268 trappen een grote bronze boedha. het is even een klim maar het is een mooi beeld om te zien en dus zeker ook de kim waard!

In de middag zijn we nog naar de wong tai Sin tempel in de wijk Kowloon. Midden in de drukte van de stad staat een Tempel met zijn rustige uitstraling. Je kunt hier met stokjes schudden en aan de hand van het eerste stokje wat daar uitvalt kan je toekomst worden voorspelt. Erg leuk om al die mensen met een bakje stokjes te zien rammelen! Ik heb deze ervaring aan me voorbij gegaan. De tempel is verder groot en zeer mooi, en tot nu toe vind ik deze ook de mooiste die ik gezien heb.

Ook zijn we nog naar het gebied van the new territories geweest en hier hebben we gezocht naar de monastery off the ten thousand buddhas. We zijn uiteindelijk bij een tempel aangekomen en naar boven gegaan. Hier zaten monniken te bidden en te zingen maar we zagen geen één boedha. Na onze poging tot engels met een chinees te gaan praten zijn we eruit dat dit niet de juiste tempel was :P We moesten een paadje eerder hebben. Hebben we toch even de boedhistische ceremonie kunnen bewonderen :D de weg naar de monastery was daarna vlug gevonden en de ongeveer 400 treden daarbij ook! Volle moed naar boven gelopen met daarbij lopend tussen de verschillende boedha beelden. Bovenaan staat een tempel met alleen maar kleine boedha beeldjes tegen de muur. Onwijs gaaf om te zien! Op het eerste gezicht lijken ze allemaal hetzelfde maar bij nadere bestudering toch allemaal een klein beetje anders.

Hierna hebben we besloten dat we genoeg tempels hebben gezien voor deze reis en we gaan het toeristische gedeelte van de wijk Kowloon in. Hier zie je dan ook de neonborden de dure kleding merken zoals Gucci en Prada.( De mensen staan zelfs in de rij voor de deur om hier naar binnen te mogen!) De straten met de winkels zijn afgestruind en we hebben een paar souveniertjes kunnen scoren! Als laatste nog over de boulevard lopen om te genieten ven de skyline van hongkong island en wat leuke foto's gemaakt op de aveneu off strars. Dit is te vergelijken met de walk off fame in LA.

De afgelopen dagen heb ik super veel gezien en gedaan en ik kan zeggen dat ik een goed beeld heb gekregen van Hongkong.
Ik vlieg de komende twee dagen over en weer dus het duurt even voordat er een verslagje of een antwoord komt op jullie mailtjes en opmerkingen.

Voor de laatste keer vanuit Hongkong krijgen jullie de Groetjes!!

• 22 April 2011 - 12:42

Esther:

Ziet er allemaal geweldig uit !! Geniet ervan. Goede reis komende twee dagen. Zie het volgende verslag wel tegemoed. Grtz Esther

• 22 April 2011 - 13:01

Uncle:

mooie foto's
    geniet ervan we zien je volgende verslag tegemoet
    goede reis
    en denk eraan doe niks
    groetjes frans-mien

• 23 April 2011 - 12:16

Lenita:

Wat gaaf zeg! Lijkt mij een hele mooie ervaring! Geniet nog maar lekker na op reis naar de volgende bestemming.
    Doedels.