Welcome to Australia - Reisverslag uit Monkey Mia, Australië van marianne - WaarBenJij.nu Welcome to Australia - Reisverslag uit Monkey Mia, Australië van marianne - WaarBenJij.nu

Welcome to Australia

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg marianne

27 April 2011 | Australië, Monkey Mia

Dat was nog eens een radiostilte :P maar het internet is hier schaars!
Ondertussen ben ik verhuisd van het zonnige China naar het nog heter en beter Australië :p

Sinds zondag zijn Wendy en ik aan het rondtoeren in onze campertje! Het links rijden is zeker een sport :P en af en toe best opletten geblazen maar tot nu toe nog geen brokstukken gemaakt. Je waant je af en toe helemaal alleen in Australië want er is hier bijna geen kip op de weg! Er staat zo ongeveer 1200 km op onze teller en dat met een keer verkeerd gereden te zijn. Ja ik zat achter het stuur maar we zullen maar zeggen dat ik beter kan navigeren en dat de talenten van Wendy bij het rijden liggen :P Het campertje is lekker compact en het heeft zeker wel iets grappigs :p Daarnaast hebben we de vrijheid om te gaan en staan waar we maar willen.

De afgelopen dagen zijn we van Perth naar Cervantes gereden. Hier hebben we onze eerste nacht doorgebracht in onze wagen. Het is lekker compact maar zeker wel te doen en ik ben allang blij dat we niet hoeven te sjouwen met onze rugzakken In de ochtend gaan kijken naar de pinnacles. Dit zijn rotsachtige formaties die omhoog zijn gegroeid. Erg grappig om te zien en ook zeker een paar fotomomenten waard! Daarna meteen doorgereden richting Kalbarri om hier een dag te verblijven en het Kalbarri nationalpark te gaan ontdekken. Eerst nog een stop gemaakt bij port gregory want daar zou het fameuze pink lake liggen. Nou dat viel even vies tegen, een klein roze gloed over het water daarmee moesten we het doen en het ergste is nog dat het nog niet eens te zien is op de foto :D
De volgende dat zijn we Kalbarri National park ingegaan. We zouden eigenlijk met een vliegtuigje een tour gaan maken maar helaas door te weinig aanmeldingen. Maar niet getreurd we zijn met onze campertje rond gaan knarren en toch een paar mooie dingen gezien. Zoals hawk rock. Een steen die lijkt op het hoofd van een adelaar. Het is een beetje je fantasie gebruiken maar het is toch een mooi gezicht!
vanavond gaan we in monkey mia slapen, onderweg zijn we nog gestopt bij de stermoliten en Shell beach. De stermolieten zijn een rotsformatie van duizenden jaren uit die niet in de grond zijn gegroeid maar juist naar boven. En Shell beach is een strand dat uit miljoenen hartschelpjes bestaat. Hier bestaan er maar twee zulke stranden op de wereld dus daar moesten we natuurlijk wel even stoppen :D

Dit zijn mijn belevingen tot nu toe! morgen gaan we hier naar de dolfijnen kijken maar helaas voor jullie moeten jullie eventjes wachten op dat verhaal want er komt weer een radiostilte aan. Want ik denk dat op mijn volgende verblijfplaatsen internet ook weer moeilijk te bereiken is….maar zoals ze hier in Australië zeggen No Worries!

• 27 April 2011 - 15:57

Lenita:

Dat is lekker airmiles sparen zou je denken met die kilometers die jullie hebben afgelegd.Ik verneem dat daar ook Shell tankstations zijn, och nee zo heette het strand. Dat links rijden lijkt mij ook knap lastig, maar ach alles kun je leren.
    Hebben jullie ook foto's van jullie avontuur in jullie rijdende stekkie?

• 27 April 2011 - 16:26

Ingrid:

Kortom weer superleuke dingen gedaan. Apart he geen tot weinig verkeer op de weg.

Geniet ze verder ... Enne lekkere vent tegen gekomen??