Crazy ozzies! - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van marianne - WaarBenJij.nu Crazy ozzies! - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van marianne - WaarBenJij.nu

Crazy ozzies!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg marianne

13 Mei 2011 | Australië, Rainbow Beach

Mensen lees dit goed want ik herhaal het maar een keertje en zodra ik in Nederland ben zal het ook vast voorbij zijn :P maar ik ben een ochtend mens geworden ;) Nou ja geworden ik word het hier gemaakt ;) Want waar onze crazy ozzie’s van houden is namelijk vroeg op staan!

Het is de bedoeling dat ik van Sydney naar Cairns ga en daarbij verschillende stoppen ga maken. Mijn eerste stop was bij coff’s harbor. En aangezien ik in Australië het land van de surfers ben dacht ik dat het wel leuk was om een surf les te nemen. Daarom een spoedcursusje surfles van één ochtend geboekt. Om 6 uur AM (ochtend) zat ik aan mijn toast met jam om daarna om 7.00 AM met m’n wetsuit en een surfboard op het strand te staan….de mafkezen :D Maar goed na een korte instructie op het strand over “how to catch a wave” en “how to jump up” was het tijd om de opgedane theorie in de praktijk te brengen. Ik kan je bij deze zeggen….Marianne is geen natuurtalent! Na eerst gewend te zijn aan de kwak zoute zee die je iedere keer binnen krijgt, was het tijd om een goede golf te zoeken. De eerste oefening was om op je board te blijven liggen en tot dusver ging het nog goed. Volgende oefening het opspringen en het daadwerkelijk blijven staan. Poging één…….GELUKT!!! jaja ik ben op een of andere manier opgesprongen en ik stond op mijn surfboard. Ik was alleen zo verbaasd dat ik toch even naar beneden moest kijken om te checken of ik daadwerkelijk wel op mijn board stond tja toen was het waterhappen want ik donderde er gewoon vanaf ;) Vanaf daar ging het bergafwaarts. Ik heb nog steeds de blauwe plekken om het te bewijzen. Een paar flinke duiken gemaakt. Daarna nog wel een keertje op mijn board gestaan maar ik vond het veel leuk om op mijn board te blijven liggen en dan zo met de golf terug naar het strand te glijden. (nee niet van luiigheid!) Na goed twee uur was de surfles voorbij en ik heb het echt leuk gehad. Het zal echt niet mijn nieuwe hobby gaan worden maar ik vond het super om een keertje op een board te hebben gestaan.

Een van mijn andere stoppen was Fraser Island. We zijn met de 4wd over het strand gaan knarren om hier de verschillende toeristische trekpleisters van het eiland te bekijken. Ik heb hier ook één nacht geslapen omdat het eiland namelijk niet in 1 dag te bekijken is. Hier ben ik gaan kijken bij de champagne pools. Dit is een stukje zee wat achter een stuk rotsen ligt. Het zee water spelcht hier tegenaan en door het water wat over de rosten heen komt word een pool gevormd. Doordat dit water met iedere golf water in de pool brengt zorgt dit voor een bruisend schuimlaagje en daardoor word dit de champagne pool genoemd. Ook een bezoek waard was Lake Mackensie dit is een zoetwater meer op het eiland waarvan het water helemaal helder is en het strand (en tevens bodem van het meer) helemaal wit is. Het bestaat uit heel fijn wit strand. Super mooi plaatje wat zo uit de reisgids had kunnen staan. Hier een frisse duik genomen en daarna in de middag weer terug gegaan naar “the mainland.”
Aangezien onze chauffeur een crazy ozzie was heb ik af en toe mijn hart vast gehouden met het rijden over het strand en nog erger het rijden in de binnenwegen van het eiland. Het gehobbel en gebobbel was nog om te doen maar het rijden zonder handen! En de handrembochtjes waren wel heel avontuurlijk :P Ik vond het wel heel grappig en heb deze twee dagen ook met volle teugen genoten. Maar dat doe ik hier eigenlijk wel met alles wat ik op mijn pad krijg.

Ik vergeet vast wel wat ervaringen en stops maar goed ik maak en doe hier zoveel dingen dat ik het allemaal niet bij kan houden met bloggen. Ik kan in iedere geval zeggen “gelukkig hebben we de foto’s nog”

Voor nu zeg ik in iedere geval Tot de volgende blog!!

  • 16 Mei 2011 - 17:01

    Lenita:

    Nou Marianne

    Ik had het niet bij je gezocht maar ik kan niet anders zeggen: Je hebt het in je een echte surf-babe te worden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Rainbow Beach

Wereldticket

Recente Reisverslagen:

27 Augustus 2011

Wat vliegt de tijd

19 Augustus 2011

let's hear it for new york

14 Augustus 2011

Weer een hoofdstuk afgesloten

07 Augustus 2011

Een kleine depressie :S

30 Juli 2011

Tijd om weer de toerist uit te hangen :P
marianne

Actief sinds 29 Aug. 2009
Verslag gelezen: 57
Totaal aantal bezoekers 19973

Voorgaande reizen:

15 November 2014 - 14 December 2014

Indonesië

17 April 2011 - 29 Augustus 2011

Wereldticket

13 Oktober 2009 - 01 December 2009

Mijn droom reis

Landen bezocht: