Cowgirl: Passed Sealinggirl: Failed - Reisverslag uit Sydney, Australië van marianne - WaarBenJij.nu Cowgirl: Passed Sealinggirl: Failed - Reisverslag uit Sydney, Australië van marianne - WaarBenJij.nu

Cowgirl: Passed Sealinggirl: Failed

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg marianne

23 Mei 2011 | Australië, Sydney

Na mijn surf experiment is het tijd om nog wat meer nieuwe dingen uit te proberen. Het eerste nieuwe gedeelte (nha ja nieuw ;P) is het werken op een cattle station (vertaling een Australische boerderij). Om het plaatste compleet te maken heb ik m’n outfit er natuurlijk op aangepast. Dus met m’n geruite blouse, een cowboyhoed en de bandana was ik klaar om ingeburgerd te worden op Kroombit cattle station.

De ochtend begonnen met het neer schieten van vliegende schotels met een geweer…u leest het goed een geweer! Om een of andere manier vertrouwde ze mij genoeg om me een geweer te geven :P Van de vijf schotels heb ik er twee geraakt. Ik heb zelfs een dvd om het te bewijzen ;) Daarna genieten van een mok thee klaar gemaakt op het vuur in een oude verf kan ( erg back to basic :P) Volgende punt op de agenda vee drijven. Hiiiiiihaaaa Marianne op het paard genietend van de omgeving om uiteindelijk de geiten te drijven. Zeer grappig om een keer toe doen aangezien die beesten voor geen meter doorlopen en je paard continue in de kont van de geit wil gaan bijten. Als ze in het hok terecht zijn gekomen worden de geiten met rust gelaten en komen we hier later op terug.
Dan komt de uitdaging het quad bike rijden. We rijden dwars door het landschap heen en ook de verschillende modderpoelen worden getrotseerd. Ik kom er uiteindelijk zonder kleerscheuren van af, wat ik niet van mijn Duitse maat kan zeggen want die zit van onder tot boven onder de modder :D Ik voel me helemaal in m’n element en heb plezier voor tien op de boerderij. Na het oefenen met het laten klappen van de zweep (wat gelukt is) en het gooien van de lasso (waar ik dus iets minder talent voor heb) moeten we de geiten gaan vangen met de lasso om ze vervolgens te brandmerken (nep). Ik ben samen met m’n Nederlandse maat een team maar het lassogooien gaat ons niet goed af :S Uiteindelijk is onze tijd op en moeten we de geit handmatig gaan vangen. En ja dit zag er behoorlijk grappig en vrouwlijk uit. Ik ben nog van mening dat we de meest agressieve geit van het stel moesten gaan vangen maar daar waren de meningen op de farm anders over ;) Uiteindelijk dat klote beest bij de horens gepakt een ijzer op z’n reet gehouden en het hok uitgewerkt! Dit staat allemaal trouwens allemaal op film voor de liefhebbers en de niet gelovige onder jullie dat ik dit werkelijk allemaal wel heb gedaan ;). Dus voor deze test ben ik dan ook geslaagd met een dikke pluim en een hoop lol!

Het volgende op de agenda was een zeiltripje op een zeilboot bij de withsunday islands hier is het begin van het great barrier reef. Helaas gaat me dit minder goed af dan het cowboy gebeuren. De boot is klein en stinkt dus de twee nachten op de boot zijn afzien. Ik moet letterlijk in mijn bed klimmen en dan merk je toch wel dat je de jongste niet meer bent ;) Zodra we de haven uit zijn beginnen de eerste al ziek te worden dus ik ben bang dat dit nog wel eens een paar lange dagen kunnen worden. Gelukkig word het avontuur toch een stukje leuker als we mogen gaan snorken, vissen eten geven en mogen gaan waterwandelen tussen de roggen en kleine haaitjes. Helaas geen haai gezien maar ach je bent toch even bezig geweest ;) Terug op de boot worden de zeilen gehesen en kan ik lekker op het dek liggen om te genieten van de zon. Het hijsen van de zeilen laten we wel aan een ander over want als ik een ding heb geleerd tijdens deze reis is dat ik totaal geen zeebenen heb! Ik loop als een of andere dronken malloot over de boot te zwalken maar goed ik ben niet ziek geworden dus het kan altijd erger. Na mijn twee dagen overleeft te hebben en weer wat mooie foto’s op m’n stick heb kan ik met zekerheid te zeggen dat ik voor deze test helaas gezakt ben. Ik zal dus ook geen zeiltripje meer gaan maken waarbij je op een boot moet gaan slapen! Maar ach je kan ook niet in alles goed zijn ;)

Tot de volgende keer maar weer :D

  • 23 Mei 2011 - 16:48

    Frans En Mientje:

    he Janneke
    ik hoor en zie wel dat je het goed naar je zin hebt
    geniet er maar van want voor je het weet is het voorbij
    en denk er aan doe niks .................l

  • 23 Mei 2011 - 17:01

    Esther:

    Dát moet ik zien...het filmpje met jou in de hoofdrol van geitenvangende cowgirl. Wat een dolle avonturen weer. Enne...knap dat je niet ziek werd op de boot. Ik word al zeeziek als ik in een glas water kijk....

  • 23 Mei 2011 - 18:14

    Janneke:

    hoi marianne,
    o wat ben je toch een superdesuper gave reis aan het maken. Staat je goed die cowgirl outfit!! have fun!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Wereldticket

Recente Reisverslagen:

27 Augustus 2011

Wat vliegt de tijd

19 Augustus 2011

let's hear it for new york

14 Augustus 2011

Weer een hoofdstuk afgesloten

07 Augustus 2011

Een kleine depressie :S

30 Juli 2011

Tijd om weer de toerist uit te hangen :P
marianne

Actief sinds 29 Aug. 2009
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 19967

Voorgaande reizen:

15 November 2014 - 14 December 2014

Indonesië

17 April 2011 - 29 Augustus 2011

Wereldticket

13 Oktober 2009 - 01 December 2009

Mijn droom reis

Landen bezocht: