En ik dacht toch echt dat ik in Australie was :P - Reisverslag uit Sydney, Australië van marianne - WaarBenJij.nu En ik dacht toch echt dat ik in Australie was :P - Reisverslag uit Sydney, Australië van marianne - WaarBenJij.nu

En ik dacht toch echt dat ik in Australie was :P

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg marianne

19 Juni 2011 | Australië, Sydney

Zo….Marianne is weer terug waar het allemaal is begonnen in Sydney. Maar om hier te komen moeten we natuurlijk eerst nog de weg van Adelaide naar Melbourne en van Melbourne naar Sydney bespreken en ik kan je zeggen je zult van je stoel vallen van verbazing! Dus wees gewaarschuwd!

Allereerst ben ik naar the grampions geweest dit ligt tussen Adelaide en Melbourne en hier kun je wederom bergbeklimmen. Dus de eerste die tegen mij zegt (als ik thuis ben) dat Australië plat is die maak ik een kopje kleiner!! Dit was mijn ergste klim tot nu toe. Niet qua conditie want die heb ik hier wel een beetje opgebouwd maar nu moest ik toch echt klimmen en daar kunnen de zenuwen van deze klungel niet zo goed tegen :D maar goed ik heb niets gebroken of geblesseerd dus ik ben happy! En zoals jullie al kunnen raden….het uitzicht was het wederom waard! Het enige wat op valt is dat alles groen is :S….en ik dacht toch echt dat Australië een stoffige platte bende zou zijn na de verhalen van iedereen. Maar nee een heel mooi bergachtig en groen landschap is te bewonderen.

Na the grampions is de weg vervolgd over the great ocean road en zoals de naam zegt hij is great!! Bij de toeristische trekpleister de twaalf apostelen is deze dare devil een helikopter ingesprongen om zo een uitstekend uitzicht te krijgen van de kustlijn en daarbij heb ik een mooi totaal beeld kunnen zien van de verschillende rotsformaties….fenomenaal! De great ocean road word afgesloten met het zoeken naar in het wild levende koala’s en ook deze zijn gevonden! Drie stuks in een boom en wat zijn die beesten aan het doen….juist aan ’t slapen! En eentje was aan zijn kont aan het krabben maar dat is een beetje nutteloze info :p

Door mijn strakke schema heb ik helaas niet veel van Melbourne kunnen zien maar goed we kunnen natuurlijk niet alles voor 100% doen. Ik ben er geweest ik heb de stad gezien en daarmee is ook alles gezegd. Vanuit Melbourne gaan we naar Tredbo dat in het zuiden van Australië ligt. En hier komt dan toch mijn meest flabbergasted moment van Australië…..Ik kom daaraan (in Tredbo)….ik neem de stoeltjeslift naar boven….het word kouder en kouder en kouder….en dan sta ik eindelijk boven op de berg…..is er SNEEUW!!! Ik heb de foto’s om het te bewijzen ik heb in de sneeuw gespeeld in Australië!! Zitten jullie nog allemaal op jullie stoel?? Want ik had even een momentje dat ik sprakeloos was daar op die berg en dat komt niet vaak voor! ;) Maar goed na een hoop foto’s gemaakt te hebben als bewijs materiaal dat we toch echt in de sneeuw hebben gestaan is het tijd voor warme choco met slagroom en marshmallows (dag Sonja bakker zou ik zeggen :P).

De volgende trip word in gezet naar de hoofdstad van Australië. Nee nee geen Sydney maar Canberra. Hier heb ik rondgelopen bij het war memorial wat zeer indrukwekkend is! Twee muren vol met namen van soldaten die om zijn gekomen voor hun land. Vanuit hier kun je in een rechte lijn naar het oude parlementsgebouw kijken/lopen en vanuit dit gebouw kun je in een rechte lijn naar het nieuwe parlementsgebouw kijken/lopen. In het nieuwe parlementsgebouw heb ik een rondleiding gekregen en ben zelfs een tweede kamersessie ingelopen :D Ik weet nu meer over de Australische politiek dan de Nederlandse aangezien ik nog nooit in Den Haag bij het parlement ben geweest :S. Het nieuwe parlementsgebouw is voor de Australiërs net zo mooi en geweldig als het operahouse en ik moet zeggen het is een uniek gebouw die iedereen meteen zal herkennen als je in Australië bent geweest.
Met Canberra ben ik ook meteen aangekomen bij mijn laatste stop want hierna is mijn basis weer Sydney. Ondertussen heb ik van mijn laatste backpacker maat Helen afscheid genomen en ga ik weer vriendloos door het leven ;) Maar niet getreurd ik heb hier al met andere mensen afgesproken een backpacker kent namelijk geen vriendloos bestaan! Het is nu iig Sydney time en lekker genieten van mijn laatste week Australië!

Tot de volgende blog!




  • 19 Juni 2011 - 08:55

    Esther:

    Oooow, wat ziet er weer mooi uit! Wat ben je toch een geweldige reis aan het maken. Vind je verhalen echt fantastisch. Dadelijk wil je niet meer terug naar ons kikkerlandje....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Wereldticket

Recente Reisverslagen:

27 Augustus 2011

Wat vliegt de tijd

19 Augustus 2011

let's hear it for new york

14 Augustus 2011

Weer een hoofdstuk afgesloten

07 Augustus 2011

Een kleine depressie :S

30 Juli 2011

Tijd om weer de toerist uit te hangen :P
marianne

Actief sinds 29 Aug. 2009
Verslag gelezen: 95
Totaal aantal bezoekers 19978

Voorgaande reizen:

15 November 2014 - 14 December 2014

Indonesië

17 April 2011 - 29 Augustus 2011

Wereldticket

13 Oktober 2009 - 01 December 2009

Mijn droom reis

Landen bezocht: