Sydney Sydney ohw wonderful Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van marianne - WaarBenJij.nu Sydney Sydney ohw wonderful Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van marianne - WaarBenJij.nu

Sydney Sydney ohw wonderful Sydney

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg marianne

24 Juni 2011 | Australië, Sydney

Na een ochtend alles uitgepakt te hebben, de planning van de week hebben gemaakt en mijn was weer is gedaan ben ik Sydney gaan verkennen. Te beginnen bij Darling harbour en het Sydney aquarium. Hier de geweldige vissen van de great barrier reef nog een keer kunnen zien maar het hoogte punt was toch wel de onderwater tunnels van de dugongs en haaien. Deze had ik namelijk nog niet gezien hier in Australië.

Daarna is het dan toch tijd om naar de boegbeelden van Sydney te gaan: The opera house and the harbour bridge. Daar sta je dan voor het opera house met twee opties….of je kiest een duffe rondleiding door het gebouw of je kijkt of er een leuke voorstelling is en koopt een kaartje. Juist ik heb voor de duffe rondleiding gekozen :D hahah grapje! Er was een hele leuke voorstelling te zien in the operahouse namelijk: havana the rhytm off Cuba. Super show met salsa muziek en zeker de moeite waard om te zien. Na de pauze mocht ik zelfs vooraan op het balkon gaan zitten (ipv achteraan op het balkon) en die upgrade vond ik natuurlijk helemaal niet erg!

De volgende dag heb ik rondgelopen in het park van Sydney om zo wederom goede foto’s te kunnen maken van the operahouse en the bridge. Toen de ferry genomen naar Manly beach en aangezien het lekker zonnig en aangenaam warm is heb ik de kunsten van de Australische surfers kunnen bewonderen. Ze doen het iig een stuk beter dan dat ik het deed! De ferry terug word ingezet en dan is het shoppingtime. Ik wil namelijk een partyoutfit score. Uiteindelijke resultaat…..geen partyoutfit!! Wat een winkels….tien keer niets! Maar achteraf blijkt ook dat ik niet bij de juiste winkels heb gekeken. (en ik dacht dat de rough guide alles zo goed wist :P) Op zo’n moment is het natuurlijk handig als je mensen kent die in de stad Sydney wonen.
En ik heb het geluk dat ik zo iemand ken :D namelijk m’n maat Annika. Voor de mensen die het niet weten Annika is een Engels meisje waarmee ik rondgereisd heb in Nieuw Zeeland, waarmee ik nog steeds contact heb en zij is geëmigreerd naar Sydney. Dus zij heeft me de fijne kneepjes van Sydney laten zien. Dus ook de wat betere winkels maar het blijft nog steeds tien keer niets. Ik ben tot de conclusie gekomen dat de Australische mode niet mijn smaak is :D

Op zaterdagavond zijn we eerst naar het vuurwerk gaan kijken. En ik geloof er nog steeds heilig in dat dit speciaal voor mijn verjaardag was maar de meningen zijn daarover verdeeld ;) Vervolgens zijn we op stap gegaan omdat ik om 12 uur natuurlijk jarig was. Om 12 uur een rondje drinken gedaan en daar sta je dan opeens niet meer als 25 jarige maar als 26 jarige tussen al de andere backpackers te feesten. Ik heb het half 5 zien worden dus de avond was zeker wel geslaagd! De volgende ochtend mezelf lekker getrakteerd op pancakes with strawberries want ik ben natuurlijk jarig :P
De rest van de zondag heb ik met Annika doorgebracht en zijn we naar de fish market geweest waar je alle soorten vis kunt bestellen om dit vervolgens aan het water in het zonnetje op te eten. Ik weet nu dat ik kreeft niet zo lekker vind, oesters helemaal niet zo goor zijn als ze eruit zien en dat gefrituurde krab heerlijk is! Met andere woorden ik heb een super maaltijd gehad!!

Ik ben ook als een dagtripje naar de blue Mountains geweest. Een natuurpark hier net buiten sydney. Ze worden de blue Mountains genoemd omdat er een blauwe gloed overheen hangt. Dit komt door de eucalyptusbomen. De olie van deze bomen word door de zon verbrand en verbrande olie word blauw :P Ik hoef natuurlijk niet te vertellen wat ik er van vond :P maar vooruit voor deze laatste keer…ik vind het fantastisch!! En het uitzicht is zeker de moeite waard net zoals alle andere dingen die ik in Australië heb gezien :D
De rest van de tijd heb ik gewoon genoten van de relaxte sfeer die Sydney uit straalt. Rondgeslenterd door de straten en zo heb ik iedere wijk die er is te zien in Sydney gezien. Met andere woorden ik het maximale uit mijn tijd in Sydney gehaald and i love the place!! Ik snap helemaal waar iedereen hier naartoe wil verhuizen, het heeft zeker zijn charme. Zelfs dit boerinneke zou voor Sydney een uitzondering maken en in de stad gaan wonen…alhoewel ik the outback mooier vond…dus nee toch maar niet in de stad gaan wonen ;)

Mijn tijd zit er op in Sydney! Wonderbaarlijk genoeg heb ik alles GEMAKKELIJK!!! In mijn backpack kunnen krijgen zonder te verschepen :D Dus ik hoop dat de kilo’s het ook toelaten ;) Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik Australië een fantastisch land vind met zijn eigen soort van charme. De mensen die zeggen dat Australië een tegenvaller zou zijn nadat ik in Nieuw Zeeland ben geweest hebben het verkeerd.( je gaat toch ook niet Nederland met Turkije vergelijken??) en ik ben blij dat ik lekker eigenwijs genoeg ben en toch naar Australië ben vertrokken :P Ik heb een super tijd gehad en ben weer een hoop reisvrienden en verhalen rijker!

Tot de volgende blog uit……THAILAND :D


  • 24 Juni 2011 - 12:59

    Esther:

    Natuurlijk is dat vuurwerk speciaal voor jou verjaardag geweest! Lekker laten kletsen die anderen...jij weet wel beter, hihi. Mooie foto's weer. Dusse...it's gonna be a Outback Jack or a Jack outback in Syndey..???? Geniet verder van je reis. En hoor straks ook alles wel live van jou want ik geloof dat we je op chirurgie nog wel terug zien na je kleine vakantietje. Maar zover is het nog laaaaaaaaaaaang niet, eerst nog heel veel bekijken en genieten! Grtz Esther

  • 26 Juni 2011 - 07:01

    Uncle:

    hoi Janneke
    mooie verhalen en leuk dat het en topreis was ,nu de volgende stap taai-taai ik ben benieuwd wat je daar over te vertellen hebt veel plezier en we lezen het wel.
    denk eraan doe niks wat ik ook niet zou doen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Wereldticket

Recente Reisverslagen:

27 Augustus 2011

Wat vliegt de tijd

19 Augustus 2011

let's hear it for new york

14 Augustus 2011

Weer een hoofdstuk afgesloten

07 Augustus 2011

Een kleine depressie :S

30 Juli 2011

Tijd om weer de toerist uit te hangen :P
marianne

Actief sinds 29 Aug. 2009
Verslag gelezen: 100
Totaal aantal bezoekers 19972

Voorgaande reizen:

15 November 2014 - 14 December 2014

Indonesië

17 April 2011 - 29 Augustus 2011

Wereldticket

13 Oktober 2009 - 01 December 2009

Mijn droom reis

Landen bezocht: