Het rode gebergte :P - Reisverslag uit Adelaide, Australië van marianne - WaarBenJij.nu Het rode gebergte :P - Reisverslag uit Adelaide, Australië van marianne - WaarBenJij.nu

Het rode gebergte :P

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg marianne

10 Juni 2011 | Australië, Adelaide

Yeahhh ik heb het overleeft!! Ik ben veilig en heelhuids aangekomen in Adelaide. De weg er naartoe is niet zonder horde en stoten geweest maar ik heb me wel prima vermaakt. Mijn plan om in Alice Springs een waterkruik te kopen is geslaagd en ik heb de eerste nacht lekker warm in mijn swag gelegen. Moet zeggen dat ik de swag boven het tentje kies! Liggend onder de mooie sterrenhemel van Australie. Helaas heb ik de twee nachten daarna in een tentje gelegen. Ik heb namelijk nog nooit zo veel muizen op één locatie gezien…bah bah bah!! Dus ik mooi in mijn tentje op de bovenste plank geklommen en de slaapzak hermetisch afgesloten. De echte bikkel van het stel is Steven hij is namelijk buiten gaan liggen en na zijn horror verhaal over de muizen die over zijn gezicht liepen ben ik blij dat ik in mijn tentje heb gelegen!

Ik ben nu vanaf hartje australie naar het zuiden gereist en daarbij ben ik als eerste gestopt bij Kata Tjuta dit zijn (als ik het goed heb) zo’n 36 steenformaties bij elkaar en van veraf ziet dit er mooi uit. Na een wandeltocht door het gebergte is het dan toch echt tijd om naar het boegbeeld van Australië ULURU te gaan. Jullie kennen vast wel dat grote rode gebergte wat bijna op iedere postcard staat dat is the rock off Australia Uluru. Ik moet zeggen dat het voor mij nog steeds gewoon een rode steen blijft maar ’t heeft wel iets magisch ;) De zonsondergang word onder het genot van een mok champagne en wat crackers gevierd en de zonsopgang helaas niet…we moesten het doen met een flesje water :P
De zonsopgang is magisch om te zien doordat de zon achter Uluru op komt en daardoor word het silhouet zichtbaar. Ik heb samen met een stel andere de wandeltocht om Uluru heen gedaan. Om een of andere reden waren we allemaal zo onder de indruk dat we ongeveer 2 ½ uur stil naast elkaar hebben gelopen (jaja mensen ook ik was stil ;) ). Het laatste stuk hebben we rondgelopen met een Aboriginal en een vertaler. Ik ben blij dat ik dit heb gedaan omdat ik nu de achterliggende gedachten weet van Uluru. Het mag voor ons misschien een mooi natuurfenomeen zijn voor hen is het hun tempel zoals wij onze kerken hebben. Heel erg interessant om haar visie te horen en de plaatsten te zien waar voorheen Aboriginals leefden.
Bij Uluru ligt ook Kings Caynon in de buurt (en met in de buurt bedoel ik volgens de Australische termen want het was nog steeds een aantal uur rijden :D). Allereerst word de zogeheten heart attack hill beklommen (als een professionele berggeit deze keer) en van daaruit is het een wandelroute van ongeveer 3 uur door het landschap van steen, planten en bomen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit mooier vind dan Uluru maar het magische van Uluru is weer niet terug te vinden in King Caynon.

Het meest bizarre wat ik tijdens mijn tocht van het noorden naar het zuiden heb gedaan is het slapen in een ondergronds hostel. Ik heb een avond dracula kunnen spelen :P Ik ben namelijk gestopt in Coober Pedy. Dit is de stad voor opal mining (wat ik trouwens geen mooi sierraad vind en het is ook nog eens verschrikkelijk duur!). Opal mining houd dus in dat ze met ondergrondse tunnels zoeken naar opal. Ik heb ook een tour gehad door een mijn en daarna een poging gedaan in noodeling ( dit is opal zoeken in een berg met zand wat ze uit de mijn hebben weggehaald en boven de grond in hopen neergooien). I.v.m de hoge temperaturen die gemeten kunnen worden in dit stadje kwamen ze erachter dat je beter onder de grond kunt wonen i.p.v. daarboven. Ze hebben hier dus de huizen ondergronds. Je ziet dus alleen een voordeur en misschien een raampje maar dat is het. Verder speelt het zich allemaal onder de grond af :D Ik kan nu zeggen dat ik in een ondergrondse kerk, woning en bar ben geweest :P. De nacht is me super bevallen! Het is er donker en stil! Je kon er praktisch een naald horen vallen!

De ochtenden worden wat langer dus de avonden kunnen weer wat meer gevuld worden met een kampvuur (met natuurlijk de marshmallows), een uitstekende karaoke performance van m’n Engelse medebackpacker Steven en een gezellig drankje(s) in de ondergrondse bar.

G’day!

  • 10 Juni 2011 - 05:45

    Wendy:

    leeeuuuuk, weer zo'n fantastische ervaring erbij. Ik ben stik jaloers. Enne, nu je de outback hebt overleeft, ben je Jack ook ergens tegen gekomen ;)

  • 10 Juni 2011 - 11:11

    Esther:

    Dat wil ik nu ook wel eens weten. Wel in de outback maar nog geen Jack....??
    Wat een fantastische dingen heb je weer meegemaakt en gezien. En als mol onder de grond doe je het dus ook goed, zal idd wel lekker rustig en donker geweest zijn. Is wat anders als tussen de muizen...brrr...

  • 10 Juni 2011 - 13:13

    Janneke:

    hey marianne,

    nog steeds goed naar de zin zo te zien, hoe kan het ook anders. zo'n mooie reis! leuke foto's, Nog heel veel reisplezier en veel groetjes!!

  • 10 Juni 2011 - 20:07

    Ingrid:

    Hoihoi

    Weer een stukje van je reis dat ik ken. Raar gedeelte Cooper Pedy, heb daar ook geslapen in die grot. Heerlijk als er achter die gordijnen iemand ligt te snurken, dan is meteen hele grot wakker. Nog veel plezier en tot het volgend verslag....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Adelaide

Wereldticket

Recente Reisverslagen:

27 Augustus 2011

Wat vliegt de tijd

19 Augustus 2011

let's hear it for new york

14 Augustus 2011

Weer een hoofdstuk afgesloten

07 Augustus 2011

Een kleine depressie :S

30 Juli 2011

Tijd om weer de toerist uit te hangen :P
marianne

Actief sinds 29 Aug. 2009
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 19949

Voorgaande reizen:

15 November 2014 - 14 December 2014

Indonesië

17 April 2011 - 29 Augustus 2011

Wereldticket

13 Oktober 2009 - 01 December 2009

Mijn droom reis

Landen bezocht: