Adrenaline Rush - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van marianne - WaarBenJij.nu Adrenaline Rush - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van marianne - WaarBenJij.nu

Adrenaline Rush

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg marianne

14 November 2009 | Nieuw Zeeland, Taupo

Zo zo....de afgelopen twee dagen heb ik mijn adrenaline pijl omhoog gehaald ik weet nog steeds niet waar ik het lef vandaan heb gehaald! ;)

Allereerst ben ik vertrokken uit Napier naar Taupo. Hier aangekomen werd ik met open armen ontvangen door onze hostes Beth. Ik was met Beth aan het praten dat ik er aan dacht om nog een keer te gaan skydiven alleen dan van een 15.000 ft de vorige was namelijk van 12.000 ft. Beth kwam toen met een pakket aanzetten waarbij ook bungydumpen zat. Nu weet ik dat ik wel een keer wil bungyjumpen maar of dat nu net die dag moet daar was ik nog niet zo over te spreken. Na een tijdje erover nagedacht te hebben dacht ik why not? Dus ik terug naar Beth en meteen de afspraken gemaakt. De volgende dag zou ik om 11:30 gaan bungyjumpen en om 14:00 zou ik opgehaald worden om te gaan skydiven van 15.000 ft. Zo gezegd zo gedaan!

Jaja mensen jullie lezen het goed....ik heb gebungyjumped...van Nieuw zeelands hoogste water touch van 47 meter als ik het goed heb begrepen :P Een water touch wil zeggen dat je boven het water springt en het water kan aanraken. Dit aanraken kan op verschillende manieren vanaf je vingertoppen tot aan je middel. Dus ik de beruchte ochtend opgehaald voor de jump....alles doorgenomen, een keuze gemaakt wat voor watertouch je wilt...aangezien ik lenzen heb, had ik gekozen voor de finger touch. De man wist niet zeker of hij het precies in kon schatten maar hij zou het proberen maar misschien haalde ik het net niet. Het was mij allemaal goed zolang ik maar niet kopje onder ging i.v.m lenzen. Nou elastiekje aan je voeten en schuifelen naar de rand....en daar stond ik dan....en daar stond ik dan....en daar stond ik dan nog steeds :P....en uiteindelijk heb ik ergens de moed vandaag gehaald om me voorover te laten vallen. Gillend als een keukenmeid naar beneden....nou ja meer gillend alsof ik dood ging ;).
Aangezien er foto's bij mijn pakket zat dacht ik....ik moet mijn armen goed strekken misschien haal ik het water en dat is een mooie foto....dames en heren let goed op.....ik was nat tot aan mijn schouders!!! Lekker goed ingeschat meneer!!! Op de dvd die ik ook heb gekregen is dit allemaal zeer grappig om te zien :P dus gij zijt bij deze allen uitgenodigd om te komen kijken ;)
Nha...uiteindelijk kan ik zeggen dat ik blij ben dat ik heb gesprongen en dat ik nu kan zeggen dat het niet mijn hobby is of zal worden. Nee bungyjumpen is voor mij finito....Skydiven daar in tegen is een heel ander verhaal!!

Ik werd dus om 14:00 dezelfde dag opgehaald voor mijn skydive...na een heel leuk onder onsje met mijn springcameraman ( heel lang verhaal ik vertel het wel als jullie de foto's komen kijken :D) zat de sfeer er goed in....ready to JUMP!!! Mijn springbuddy heeft me goed ingeriemd en tijd om het vliegtuig in te gaan. Op 15.000 ft gearriveerd tijd om uit te stappen!! GAAAAAAAAAAFFFFFFFFFF echt skydiven wordt een nieuwe hobby van me :p....het is maar goed dat ik niet langer in Taupo kan blijven want anders had ik hier zeker een cursus skydiven gedaan....ik kan het gevoel en de vrijheid niet omschrijven maar het is echt geweldig! Ook hier heb ik een dvd van en ik kan je zeggen mijn smile is nog nooit zo groot geweest :P

Nha...de adrenaline zat er dus goed in....de dag daarna heb ik besloten om mijn Nieuw zeeland trip af te sluiten met wild water raften....als ik dan toch als een daredevil door het leven ga dan moet ik dat ook op mijn lijst toevoegen. Ook dit was weer een middag vol fun en lachen. Het water was koud maar dat weerhield me er niet van om ook te bodyraften. Dus van een rots afspringen en met de stroming mee te gaan....erg leuk!!

Zoals jullie zien heb ik mijn laatste dagen Nz super goed besteed!! Ik ben nu terug in auckland en vertrek morgen naar Fiji om daar te gaan rondtouren. Vandaar kom ik terug naar Nz auckland en heb ik ander halve dag om te shoppen...want ook dat moet nog gebeuren :P....en dan is het alweer tijd om naar huis te gaan...terwijl ik nog helemaal niet wil...maar ja aan alles komt een eind en als ik thuis ben kan ik naar een nieuw avontuur gaan zoeken want mensen ik kan je zeggen....nieuw zeeland is just the beginning and not the end!

Laterzzzzz

  • 15 November 2009 - 08:33

    Uncle:

    hoi janneke mooie belevenissen alemaal maar heb je bij het bungeejumpen misschien een paar kilotjes te weinig opgegeven of heeft die man gedacht kip ik heb je nog veel plezier in Fiji we lezen het wel groetjes en denk er aan .......wat ik ook niet zou doen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Taupo

Mijn droom reis

Recente Reisverslagen:

25 November 2009

aftellen...is niet leuk :S

21 November 2009

Laat de backpack tas maar ontploffen!

16 November 2009

Bula!!!

14 November 2009

Adrenaline Rush

10 November 2009

Funny facts
marianne

Actief sinds 29 Aug. 2009
Verslag gelezen: 86
Totaal aantal bezoekers 19988

Voorgaande reizen:

15 November 2014 - 14 December 2014

Indonesië

17 April 2011 - 29 Augustus 2011

Wereldticket

13 Oktober 2009 - 01 December 2009

Mijn droom reis

Landen bezocht: