Bula!!! - Reisverslag uit Suva, Fiji van marianne - WaarBenJij.nu Bula!!! - Reisverslag uit Suva, Fiji van marianne - WaarBenJij.nu

Bula!!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg marianne

16 November 2009 | Fiji, Suva

Hier ist ie weer!!!

Ik ben veilig aangekomen in FIJI!! Na een vliegtuig rit van een 3 uur....wat tevevens wel raar aanvoelde want ik hoefde er deze keer niet uit te springen ;)....ben ik gearriveerd in de stad Nadi. Ik werd op het vliegveld van Nadi heel leuk ontvangen met een stel muzikanten en een gitaartje...ja zoiets gebeurd schijnbaar niet alleen in films ;).
De temperatuur is al meteen beter dan in Nz dus uit die trui en welkom korte broek! Door iedereen wordt ik welkom geheten met de woorden Bula...en na twee dagen begint het woord me al de strot uit te komen...alles wordt hier Bula genoemd en het liefst wordt dit ieder moment van de dag naar je hoofd geschreeuwd :s....we zullen het maar op de gastvrijheid gooien ;)

Mijn eerste nacht is in een backpacker hotel en ik slaap sinds lange tijd weer een keer alleen op een kamer en dat met wc en douche erbij....ik moet wel zeggen dat het even afkicken is na alle dormrooms waar ik gelegen heb :D. Na mijn panische reactie op de "bedbug" ben ik met een gerust hart naar bed gegaan.

De volgende ochtend opgehaald door mijn buschauffeur en gids ( lekker ding ;) ) die mij de komende vier dagen gaan begeleiden met mijn route door Fiji. Ik wilde namelijk in eerste instantie naar een luxe resort...dat heb ik wel verdiend naar mijn backpack avontuur...maar wat voor reiziger zou ik zijn om naar zo'n land te gaan zonder iets van het eiland te zien :S....niets....dus toch maar weer voor rondreizen gekozen en daarna ga ik een paar dagen lekker genieten en snorkelen in een resort :D

Vandaag ben ik dus met mijn rondtrekken begonnen. Ik ben vanuit Nadi naar de zuidkust gegaan. Eerst even shoppen voor een Sarong...want dat is schijnbaar verplicht als je een dorp gaat bezoeken...Na deze wikkeldoek gevonden te hebben was het tijd om naar het strand te gaan...dus jullie raden het zo al....ik ben behoorlijk rood...deze blanke wit scheet ziet een paar stralen zon en mevrouw is meteen ROOD! maar hopelijk wordt dat vanzelf bruin :D...na het strand is het tijd om mijn eerste dorp een bezoek te brengen...hier een heel leuk verhaal gehoord over kanibalisme en de geschiedenis van Fiji...erg interesant om te horen en te zien. Na dit bezoek tijd om te gaan duinboarden en daarna naar ons resort voor deze avond. Na een duik in het zwembad is het tijd voor de kava ceremenonie....het is een of ander wazig drankje wat je schijnbaar kan vergelijken met Wiet-thee...dus ik wilde maar een klein beetje. De goede man wilde mij een hele kop geven maar naar dat ik heel slecht gelogen heb dat ik aan de medicijnen ben mocht ik toch een beetje proeven....BAH!!! BAH!!! en nog een BAH!!! en mijn tong....helemaal gevoelloos...dus ik heb de eerste 30 minuten met een lisp gesproken :D Tss ik weet niet wat die mafkezen van een Fiji mensen drinken maar erg gezond kan het nooit zijn ;)

Na deze ceremonie nog meegedaan aan een krabrace....helaas heeft mijn krab niet gewonnen :S maar ik heb wel 15 minuten de slappe lach gehad dus het was wel de moeite waar geweest om te bieden :D

Ik moet weer stoppen ik ga lekker naar bedje...morgen weer vroeg en een drukke dag! De foto's probeer ik zo vlug mogelijk op hyves te plaatsen.

groetjes

  • 16 November 2009 - 17:50

    Hier Is Tie.:

    zo te lezen vermaak je je daar uitstekend.Maar die gids hebben we hier niet nodig, want wij kunnen het zelf nog wel vinden hier.dus doe het maar rustig aan, en maak er nog maar iets moois van. groetjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Fiji, Suva

Mijn droom reis

Recente Reisverslagen:

25 November 2009

aftellen...is niet leuk :S

21 November 2009

Laat de backpack tas maar ontploffen!

16 November 2009

Bula!!!

14 November 2009

Adrenaline Rush

10 November 2009

Funny facts
marianne

Actief sinds 29 Aug. 2009
Verslag gelezen: 92
Totaal aantal bezoekers 19984

Voorgaande reizen:

15 November 2014 - 14 December 2014

Indonesië

17 April 2011 - 29 Augustus 2011

Wereldticket

13 Oktober 2009 - 01 December 2009

Mijn droom reis

Landen bezocht: