Toeterend communiceren - Reisverslag uit Kota Matsum Tiga, Indonesië van marianne - WaarBenJij.nu Toeterend communiceren - Reisverslag uit Kota Matsum Tiga, Indonesië van marianne - WaarBenJij.nu

Toeterend communiceren

Blijf op de hoogte en volg marianne

17 November 2014 | Indonesië, Kota Matsum Tiga

Ik heb toch maar besloten om de blog weer uit de mottenballen te halen en een poging te doen om jullie op de hoogte te houden van mijn reisje.
Voor mijn doen is het geen lange reis maar des al niet te min ben ik er zeker van dat ik weer genoeg zal meemaken om jullie te vermaken.

Na een koude vlucht van dertien uur kan ik eindelijk zeggen dat het lekker warm is! Mijn overstap was in Jakarta en daar was het zo ongeveer 30 graden met een lekker zonnetje ☺️. M'n visum was vlug geregeld en na even verdwaald rondgelopen te hebben, is m'n vervolg vlucht ook gehaald.

Welkom in Medan mijn startpunt van m'n tripje. Al tijdens de vlucht word duidelijk dat ik weer een gehucht heb uitgekozen waar maar een enkele, lees ik was de enige op m'n vlucht, westerling naartoe wil. Het is dat ik in Thailand m'n portie aangapen wel heb gehad anders zou ik hier nog ongemakkelijker zitten dan dat ik al zit. Ik was op het vliegveld van Jakarta en Medan een heuse "must see".

Zodra ik door de deur kom valt deze blondine meteen op dus zoals bijen op een honingsnest (of zoiets) kwamen alle Indonesiërs aangerend of ik wel niet een taxi nodig had. Ik uiteindelijk een in mijn ogen betrouwbare taxi gevonden, prijs afgesproken en gaan met die banaan!
En toen, lieve kijkbuiskindertjes, kwam de cultuurschok! Mijn hemel een drukte met brommers, met zijn vijven op een brommer, auto's en het maakt ze allemaal niets uit! Tegen het verkeer in, links inhalen, rechts inhalen, sms'en tijdens het rijden, gas bijgeven, hard remmen en natuurlijk niet vergeten standaard één hand op de toeter! Het leuke van dit toeterend communiceren is dat iedereen het doet maar niemand trekt zich er ook maar iets van aan!

  • 17 November 2014 - 02:11

    Sandra:

    Haha, heel leuk geschreven! Ben benieuwd naar je avontuurtjes.

  • 17 November 2014 - 06:53

    Ingrid De Heus:

    Ik lees weer mee!
    Leuk, indonesie! Dat is voor mij alweer een hele tijd geleden.
    Geniet ervan!!

  • 17 November 2014 - 06:56

    Annemieke:

    fijn dat je goed aangekomen bent, maak er iets moois van, ik ga je volgen. Je schrijft leuk

  • 17 November 2014 - 07:13

    Wendy:

    geweldig! ik ga je volgen hoor. Semoga perjalanan anda menyenangkan.

  • 17 November 2014 - 12:03

    Yolanda V:

    toeter maar gewoon terug! veel plezier!

  • 17 November 2014 - 12:03

    Yolanda V:

    toeter maar gewoon terug! veel plezier!

  • 17 November 2014 - 12:20

    Big Brother Rene:

    Hey, wist niet dat je weg was?? :). Leuk begin van de reis. Mis alleen het verhaal dat je niet verder kwam met je reis zonder de hulp van mij..

  • 17 November 2014 - 17:07

    Helga:

    Ik vind het leuk je te volgen op je reizen. Heerlijk, dat je zo ondernemend bent! Veel plezier en geniet er van!

  • 17 November 2014 - 19:56

    Marleen:

    Ik volg je! (Via deze site dan

  • 17 November 2014 - 23:17

    Dymphie:

    Ik volg je ook. Heel veel plezier!

  • 18 November 2014 - 09:51

    Margje Aalpoel:

    Hallo,goed aangekomen lees ik
    Ja dat kunnen wij ons niet voorstellen wat jij beschrijft,je ziet het wel eens op tv maar om echt midden in die drukte te zijn zal een hele beleving zijn.
    Veel plezier zal je verhalen volgen Gr. Margje

  • 18 November 2014 - 20:49

    Mandy:

    beetje late reactie maar natuurlijk lees
    Ik ook je verslag!! Veeeeel plezier daar!

  • 21 November 2014 - 08:39

    Jolanda:

    HEY.....
    Ik lees ook weer mee !! Veel plezier.

  • 21 November 2014 - 20:16

    Esmeralda:

    Wat een warm welkom met heel die toeters!!!
    Veel plezier en je weet.......oogjes dicht en snaveltjes toe........

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Kota Matsum Tiga

marianne

Actief sinds 29 Aug. 2009
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 19980

Voorgaande reizen:

15 November 2014 - 14 December 2014

Indonesië

17 April 2011 - 29 Augustus 2011

Wereldticket

13 Oktober 2009 - 01 December 2009

Mijn droom reis

Landen bezocht: