Queen marianne in da house!! - Reisverslag uit Keling, Indonesië van marianne - WaarBenJij.nu Queen marianne in da house!! - Reisverslag uit Keling, Indonesië van marianne - WaarBenJij.nu

Queen marianne in da house!!

Blijf op de hoogte en volg marianne

21 November 2014 | Indonesië, Keling

Queen marianne in da house!!
Hier ist ie weer! Vanuit de Bush Bush van Indonesië. Ik zeg welkom in de 21e eeuw, waar je zelfs in de jungle WiFi hebt...nou ja niet alle gedeeltes natuurlijk...ook ik heb het twee dagen zonder moeten doen

Na een middagje Medan was ik, zoals verwacht, er al klaar mee dus in de middag de stad uit en de jungle in. Na een ritje van ongeveer een uurtje of vijf zijn we aangekomen in Bukit Lawang.

De volgende ochtend vroeg uit bed want er staat een trektocht op het programma. Ik wil namelijk de orang-oetang zien. De wandeling is meer een survival tocht, met klimmen en dalen maar het resultaat mag er zeker zijn. Tuurlijk hebben we onderweg wel apen gehoord en gezien (niet altijd kunnen fotograferen) maar uiteindelijk is daar dat grote beest in de boom te bewonderen en wat blijkt samen met een kleintje!! Ze leven hier semi-wild dat betekent dat ze mensen gewend zijn maar met rust gelaten worden. Tot dat beest interesse in ons heeft! Ik heb zeer mooie plaatjes kunnen schieten van mama en d'r baby ️

In de middag met een soort tuk-tuk (lees een brommer met een zijspan) het lokale dorpje rond gecrost. M'n hart zat in m'n keel maar dat laten we even achterwegen Eerst naar een rijstboer, daarna de suikerboer, toen stond eigenlijk de tofoeboer op het programma maar die had pauze dus toen maar bij een inwoner de moestuin staan bewonderen. Het grappige aan dit hele gebeuren is dat ik dus in dat tuktuk-ding rondgereden word als de koningin die ik ben. En om het plaatje compleet te maken staan er kindjes naast de straat te schreeuwen en te zwaaien...lang leven de koningin hoera hoera

Na de orang-oetang trek is het tijd om nog verder de jungle in te gaan. Dus de volgende dag met een jeep naar Tangkahan gebracht. Daar aangekomen was het tijd om m'n handen uit de mouwen te steken en olifanten te wassen. Jaja ik heb met een harde borstel Theo staan borstelen. Want Marianne moesten ze namelijk weer bij de grootste zetten die er is! Of ik trek gewoon het mannelijk volk aan want dit was de enige man van het stel (van de olifanten bedoel ik dan he!)
Hij was wel zo vriendelijk om aan het einde van de rit een kusje op m'n wang te geven met z'n slurf....leuk verhaal voor thuis joh! Een partij lucht word daar in m'n oor geblazen...nee bedankt Theo! Hier heb je je banaan en ga nu maar ergens anders spelen

Even tijd voor een "relax" dagje tussendoor. Eerst een beetje uitgeslapen tot half 9! Om vervolgens naar het ontbijt te sjokken. Ik ben m'n tempo al aan het aanpassen aan de Indonesiërs want zoals ze hier zeggen "you're on holdiday". Na het ontbijt m'n spullen in m'n tas gereorganiseerd en dan om half 12 is het tijd voor tubbing. Dit houd in dat je met een opgeblazen band met de rivierstroming meegevoerd word. Heel relaxed, genietend van de zon en de omgeving. Halverwege gestopt bij een waterval waar we even konden zwemmen om vervolgens in een rustig tempo verder te gaan. Aan het einde van de rit word deze koningin achterop de brommer terug naar m'n hostel gebracht, wederom ben ik degene die bekeken word. M'n chauffeur vind dit maar al te leuk dus toetert er flink op los! M'n relax dagje was zeer geslaagd en m'n batterij is weer opgeladen voor de volgende dagen

Zo mensen jullie zien ik zit zoals gewoonlijk niet stil en probeer zo veel mogelijk activiteiten erin te gooien. Ik denk dat jullie weer genoeg te lezen hebben, bedankt voor de berichtjes fijn om te weten dat m'n verhalen gewaardeerd worden! Ik stop hier mijn verhaal....ik zeg tot de volgende!

  • 21 November 2014 - 20:17

    Yolanda:

    LEUK! foto's!

  • 25 November 2014 - 12:43

    Es:

    Hey Mutske,

    Leuk je verhalen weer te lezen. Het gaat weer echt op z'n Mariannekes niet? Sorry voor mijn late reactie maar blijkbaar sta ik niet meer in je mailinglist (en ikke maar wachten....en wachten...op alle verhalen). Heb mezelf alweer toegevoegd hoor. Heel veel plezier nog en geniet ervan (maar dat doe je al zo te lezen). Vergeet niet een leuke aanstaande te zoeken zodat ik een mooi vakantie adresje heb (hihi).
    Tot in de pruimentijd! Grz Es

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Keling

marianne

Actief sinds 29 Aug. 2009
Verslag gelezen: 99
Totaal aantal bezoekers 19979

Voorgaande reizen:

15 November 2014 - 14 December 2014

Indonesië

17 April 2011 - 29 Augustus 2011

Wereldticket

13 Oktober 2009 - 01 December 2009

Mijn droom reis

Landen bezocht: